تغییر خودکار والپیپر آیفون به صورت روزانه با Shortcuts

برنامه Shortcuts با iOS 12 رونمایی شد و با iOS 13 پیشرفت کرد. اکنون این برنامه به طور قابل توجهی بهتر شده و یک ابزار اتوماسیون فوق العاده را در آیفون و آیپد ارائه می‌دهد. اپل نیز ایجاد و اشتراک گذاری میانبرها را بسیار ساده کرده است. ما قبلا میانبرهای مختلفی را به شما معرفی کرده‌ایم، این بار نیز یک میانبر برای تغییر خودکار پس زمینه داریم.

Shortcuts : تغییر پس زمینه آیفون به صورت خودکار

دانلود Randomize Wallpaper

شما نیازی نیست که از ابتدا میانبر را بسازید. می‌توانید آن را دانلود کنید و تنظیمات را مطابق میل خود تغییر دهید. توجه داشته باشید برای استفاده از این میانبر باید آیفون شما دارای iOS 13 و جدیدتر باشد.

قبل از شروع یک پوشه از والپیپرهای مورد علاقه خود در Photos بسازید. به این منظور می‌توانید از بخش پس زمینه اپل خورده استفاده نمایید که هزاران والپیپر مناسب آیفون، آیپد و مک (دسکتاپ) دارد.

۱- میانبر Randomize Wallpapers را با آیفون خود از اینجا دانلود کنید.

۲- با این کار برنامه Shortcuts باز می‌شود. البته اگر این اولین باری است که یک میانبر را از اینترنت دریافت می‌کنید، یک هشدار را دریافت می‌کنید. برای گذشتن از این هشدار باید به Settings -> Shortcuts بروید و گزینه Allow Untrusted Shortcuts را فعال نمایید و مجددا لینک را باز کنید.

۳- حالا روی گزینه Add Untrusted Shortcuts در پایین صفحه باز شده بزنید.

۴- میانبر به گالری شما اضافه می‌شود و باید برای تنظیم آن اقدام نمایید. از تب My Shortcuts روی آیکون سه نقطه Randomize Wallpapers بزنید تا تنظیمات آن باز شود.

۵- برای دسترسی دادن به گالری تصاویر خود روی گزینه Allow Access بزنید.

۶- سپس روی Chosen Item تپ کنید و پوشه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

۷- با فعال بودن گزینه Show Preview، هر باری که این میانبر اجرا شود قبل از تغییر پس زمینه، آن را به شما نشان می‌‌دهد و شما باید آن را تایید کنید.

در صورتی که خاموش باشد، تصویر تصادفی از پوشه انتخاب شده بدون تایید شما قرار می‌گیرد.

۸- حالا میانبر آماده استفاده است و از این پس هر بار که اجرا شود، فقط از شما می‌پرسد که پس زمینه صفحه اصلی تغییر کند یا صفحه قفل.

برنامه ریزی تغییر خودکار

۱- برای اینکه در ساعت مقرر به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه این میانبر اجرا شود، در برنامه Shortcuts به تب Automation برویدو و روی گزینه + بزنید.

۲- از صفحه باز شده گزینه Create Personal Automation را انتخاب کنید.

۳- روی گزینه Time Of Day بزنید.

۴- در صفحه باز شده نیز ساعت مورد نظرتان را وارد کنید. برای تکرار این میانبر از بین گزینه‌های Daily _روزانه_، Weekly _هفتگی_ و Monthly _ماهانه_، به دلخواه یکی را انتخاب نمایید. سپس روی Next بزنید.

۵- از صفحه باز شده گزینه Add Action را انتخاب نمایید.

۶- در کادر جستجو عبارت Run Shortcut را وارد و از نتایج یافته شده آن را انتخاب کنید.

۷- روی گزینه آبی رنگ Shortcut بزنید و از منو Randomize Wallpapers را انتخاب نمایید.

۸- در صفحه بعدی نیز تیک گزینه Ask Before Running را بردارید و سپس Done را بزنید.

از این پس در ساعت تعیین شده میانبر اجرا می‌شود و فقط از شما خواسته می‌شود که هوم اسکرین یا لاک اسکرین را برای تغییر والپیپر تعیین نمایید.

Shortcutsمیانبر