جابجایی سریع بین صفحات هوم اسکرین آیفون

اگر علاقه چندانی به App Library ندارید و همچنین می‌خواهید که اپلیکیشن‌های مختلف را در صفحات مختلف هوم اسکرین داشته باشید، ممکن است مشتاق باشید که نحوه جابجایی سریعتر بین صفحات را یاد بگیرید.

iOS 14 قابلیت‌های جدیدی را برای ساماندهی بهتر برنامه‌ها ارائه کرده است، مانند ویجت‌های صفحه اصلی و یا قابلیت App Library. با App Library اپلیکیشن‌های شما به صورت هوشمند توسط خود دستگاه دسته بندی می‌شوند اما همه کاربران از آن استقبال نکردند.

اما به هر حال گاها تغییر صفحات آیفون برای  پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر خسته کننده است اما یک راه میانبر نیز برای این کار وجود دارد.

تغییر سریع صفحه هوم اسکرین

برای افزایش سرعت تغییر صفحات فقط کافی است که با نقاط پایین صفحه هوم اسکرین تعامل داشته باشید. هر نقطه نشانگر یک صفحه است که با زدن روی آن به سرعت به صفحه مورد نظر منتقل می‌شوید. همچنین می‌توانید انگشتتان را روی نقاط بکشید تا بین صفحات جابجا گردید.

یعنی نقاط پایین هوم اسکرین نقش یک نوار پیمایشی را نیز دارا هستند که هنگام تغییر صفحات، آیفون شما یک بازخورد لمسی تولید می‌کند.

اما این تنها ترفندی نیست که با نقاط صفحه اصلی می‌توان انجام داد.

ترفند دیگر با نقاط پایین هوم اسکرین

احتمالا می‌دانید که برای ویرایش صفحه اصلی نیاز است که یک نقطه خالی از هوم اسکرین را انتخاب کنید و نگه دارید تا آیکون‌ها شروع به لرزش کنند. بعد از این کار روی نقطه‌های پایین صفحه بزنید.

شما از این صفحه می‌توانید صفحات اصلی را مخفی کنید. البته این قابلیت از iOS 14 به بعد در دسترس است. بعد از مخفی کردن صفحات مورد نظرتان، به اپلیکیشن‌های آن صفحه از طریق جستجو و یا App Library دسترسی خواهید داشت.

مبتدی