نقاط سبز و نارنجی در استاتوس بار یا همان بالای صفحه نمایش آیفون و آیپد چیست؟

اگر یک نقطه سبز یا نارنجی در استاتور بار یا نوار بالای صفحه نمایش خود مشاهده کردید احتمالا به این موضوع فکر کردید که چه معنی دارد؟ اگر برای شما هم این سوال وجود دارد و یا از گوگل به سایت اپل خوره برای پاسخ این موضوع آمده‌اید پس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

البته ما قبلا در بررسی تمامی ویژگی‌های iOS 14 به این موضوع پرداخته بوده‌ایم اما هنوز هم برای برخی از دوستان سوال بود. در واقع نقطه سبز و نارنجی در استاتوس بار یک ویژگی جدید برای حفظ حریم خصوصی می‌باشد که در iOS 14 اضافه شده است.

همچنین بخوانید:

نقطه سبز در استاتوس بار آیفون و آیپد

نقطه سبز در بالای صفحه به معنای در حال استفاده بودن دوربین است.

اگر برنامه دوربین را برای گرفتن عکس و ویدیو باز کنید آن نقطه سبز نمایش داده می‌شود.

البته این نشانگر فقط برای برنامه دوربین نیست، هر برنامه یا بازی که از دوربین استفاده کند سیستم عامل از این طریق به شما اطلاع می‌دهد. بنابراین اگر در اینستاگرام لایو بگیرید، سندی را با گوشی اسکن کنید، یا یک عکس با اسنپ چت ثبت نمایید، این نقطه سبز نمایش داده می‌شود.

نقطه نارنجی در بالای صفحه آیفون و آیپد

نقطه نارنجی رنگ که در سیستم عامل iOS 14 و iPadOS 14 به بعد در بالای صفحه نمایش آیفون و آیپد دیده می‌شود به معنای استفاده از میکروفون است.

مانند دوربین هر کدام از برنامه‌های پیشفرض یا اپلیکیشن‌های شخص ثالث از میکروفون شما استفاده کنند این نقطه نمایش داده می‌شود.

مبتدی