رفع مشکل کار نکردن پورت لایتنینگ (شارژ) آیفون

پورت شارژر آیفون شما کار نمی‌کند؟ دلایل مختلفی وجود دارد که مممکن است پورت لایتنینگ آیفون از کار بیفتد و از شارژ گوشی و تبادل اطلاعات سیمی جلوگیری کند. ما در اینجا چندین روش برای حل این مشکل داریم.

پورت لایتنینگ در درجه اول برای شارژ آیفون استفاده می‌شود. البته ما لوازم جانبی مختلفی هم با این کانکتور داریم که چندان محبوب نیستند.

بنابراین اگر پورت لایتنینگ از کار بیفتد، نمی‌توانید آیفون خود را شارژ کنید، مگر اینکه دستگاه شما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند و یک شارژر بی‌سیم در دسترس داشته باشید. قبل از مراجعه به تعمیرگاه برای رفع مشکل کانکتور لایتنینگ ، روش‌های زیر را امتحان کنید.

رفع مشکل پورت شارژ (لایتنینگ) آیفون

۱- ریست کردن آیفون

اولین روش و معمولا ساده‌ترین روش در دستگاه‌های هوشمند، ریستارت کردن آن می‌باشد. ممکن است مشکل پیش آمده سخت افزاری نباشد و با یک ریست کردن ساده، مشکل شما رفع شود.

۲- استفاده از کابل دیگر

شارژ نشدن دستگاه همیشه از پورت نیست و کابل نیز می‌تواند مشکل ساز شود. از یک کابل لایتنینگ دیگر استفاده کنید.

۳- از آداپتور شارژر دیگری استفاده نمایید

ممکن است پورت و کابل شما سالم باشند و مشکل از آداپتور شارژ باشد. اگر آداپتور شارژر دیگری در دسترس شماست، آن را با کابل خود امتحان نمایید. در بسیاری موارد شارژرهای تقلبی و ارزان قیمت می‌توانند منجر به شارژ نشدن دستگاه گردند.

۴- آپدیت کردن آیفون

همیشه مطمئن شوید که جدیدترین نسخه iOS را روی آیفون خود نصب داشته باشید. اگر مدت زمان زیادی است که آیفون خود را آپدیت نکرده‌اید، باید این کار را انجام دهید. اگرچه این مسئله ارتباطی به شارژ شدن دستگاه ندارد، اما در برخی از موارد ممکن است که نسخه قدیمی iOS از اتصال آیفون به دستگاه دیگر مانند اسپیکر، از طریق کابل جلوگیری نماید.

۵- پورت لایتنینگ را تمیز کنید

اگر آیفون شما نسبتا قدیمی است یا در محیط غبار آلودی کار و زندگی می‌کنید، ممکن است پورت لایتنینگ از کار بیفتد. گاها یه فوت کردن ساده باعث می‌شود که مشکل پورت حل شود. در غیر این صورت راهنمای کامل ما برای تمیز کردن پورت آیفون را بخوانید.

۶- لوازم جانبی دیگری را امتحان کنید

اگر آیفون شما لوازم جانبی خاصی را نمی‌شناسد، این امکان وجود دارد که مشکل از لوازم جانبی مورد نظر باشد.

۷- به تعمیرکار مراجعه نمایید

اگر هیچکدام از کارهای بالا منجر به درست شدن پورت آیفون شما نشد، به احتمال قریب به یقین مشکل سخت افزاری وجود دارد و برای رفع مشکل باید به تعمیرکار موبایل مراجعه نمایید. البته از آنجایی که امکان کلاهبرداری در این زمینه بسیار زیاد است، حتما به تعمیرکاران مطمئن مراجعه نمایید.

مبتدی