DoubleTake by FiLMiC Pro

شرکت سازنده FiLMiC Pro برنامه جدیدی را به نام DoubleTake منتشر کرده که می‌تواند از دو دوربین گوشی به طور همزمان فیلمبرداری کند. این برنامه رایگان برای تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دسترس است.

طی مراسم معرفی سری آیفون ۱۱ در سال گذشته میلادی، کمپانی FiLMiC امکان ضبط ویدیو با چند دوربین آیفون را به طور همزمان نشان داد. قرار بود این ویژگی به برنامه همین کمپانی با نام FiLMiC Pro اضافه شود اما این اتفاق به تاخیر افتاد. حالا این شرکت برنامه‌ای مجزا برای این کار به صورت رایگان منتشر کرده است.

این برنامه با آیفون XR، آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس سازگار است. با این برنامه شما امکان فیلمبرداری با دو سنسور دوربین را دارید که می‌توانید ترکیب‌های مختلف را انتخاب نمایید. این ویژگی در اواخر سال جاری میلادی به برنامه FiLMiC Pro هم اضافه خواهد شد.

DoubleTake با استفاده از APIـهای multi-cam که با iOS 13 معرفی شد، این امکان را فراهم کرده است. با این برنامه شما در آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس تصویر هر ۴ دوربین (سه دوربین عقب+دوربین جلو) را دارید و می‌توانید به دلخواه دو تای آن‌ها را برای فیلمبرداری انتخاب نمایید. البته با این ویژگی وضوح ویدیو به ۱۰۸۰p محدود می‌شود.

البته ما در گذشته هم برنامه‌ای با نام DuetCam داشتیم که کمی بعد از عرضه آیفون ۱۱ منتشر شد. با این حال DoubleTake از رابط کاربری بهتری برخوردار است و کنترلرهای پیشرفته‌تری را دارد که برای کاربران حرفه‌ای بهتر است.

امکان فیلمبرداری با چند دوربین در شرایط بسیاری کاربردی خواهد بود، به ویژه برای کسانی که مصاحبه می‌کنند و یا فیلم‌های مسافرتی و ماجراجویی ضبط می‌نمایند.

قطعا باید منتظر برنامه‌های بیشتری از این دست باشیم. حتی سازندگان گوشی‌های اندرویدی هم به دنبال آوردن ویژگی مشابه به دستگاه‌های خود هستند. به طور مثال کمپانی OnePlus قصد دارد این ویژگی را در گوشی هوشمند بعدی خود اضافه کند.

ورژن: ۱.۰.۲

حجم: ۱۲ مگابایت

سازگاری: iOS 13، آیفون XR، آیفون XS و بالاتر

برنامه آیفونبرنامه رایگاندوربین