غیر فعال کردن بازخورد هپتیک هنگام استفاده از تاج دیجیتال اپل واچ

اپل بازخورد هپتیک تاج دیجیتال را با اپل واچ سری ۴ معرفی کرد؛ با این ویژگی شما زمانی که با تاج دیجیتال یا Digital Crown کار می‌کنید حس کلیک به شما القا می‌شود. اما برخی با این ویژگی راحت نیستند و آن را آزار دهنده می‌دانند. اگر جز این دسته هستید، آموزش پایین را مطالعه کنید.

بازخورد هپتیک تاج دیجیتال

اپل این ویژگی را بسیار مهم می‌شمارد. در اپل واچ سری ۴ تاج دیجیتال به طور کلی بازطراحی شد که بازخورد هپتیک را با استفاده از Taptic Engine به ارمغان بیاورد. البته Taptic Engine در تمامی مدل‌های اپل واچ وجود دارد اما فقط در سری ۴ با Digital Crown در ارتباط است.

بازخورد هپتیک هنگام چرخاندن تاچ دیجتال احساس کاملا متفاوتی را از هیچ ایجاد می‌کند. به لطف سیستم هپتیک، شما هنگام کار با سیستم عامل watchOS تجربه غنی‌تری را تجربه می‌کنید.

بازخورد هپتیک مرور دقیقتر را در برنامه‌هایی که لیست طولانی دارند، همانند پادکست یا تقویم، آسان می‌کند. این ویژگی به طور پیش فرض فعال است اما اگر به هر دلیلی قصد غیر فعال کردن آن را دارید با ما همراه باشید.

برای خاموش و روشن کردن این ویژگی نیاز به سیستم عامل watchOS 6 یا بالاتر است. امکانی که اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود به آن اشاره کرد و در نسخه‌های قبلی watchOS امکان غیرفعال کردن بازخورد هپتیک تاج دیجیتال نبود.

چگونه بازخورد هپتیک تاج دیجیتال یا Digital Crown را غیرفعال کنیم

برای این کار در اپل واچ سری ۴ یا بالاتر و سیستم عامل WatchOS 6 و جدیدتر، مسیر زیر را دنبال کنید:

۱- تنظیمات_Settings_ را باز کنید.

۲- گزینه System & Haptics را از صفحه اصلی تنظمات انتخاب نمایید.

۳- در صفحه باز شده Crown Haptics را غیرفعال کنید.

اپل واچاپل واچ سری 4مبتدی