نحوه تنظیم یادآور برای تولد افراد در آیفون، آیپد و مک

اینکه اطرافیان روز تولد شما را به یاد داشته باشند حس خوبی است. یکی از ویژگی‌های مفید فیسبوک همین یادآوری تولد است که در شرایط فعلی طرفدار چندانی در ایران ندارد. اگر دارای آیفون، آیپد و مک هستید و می‌خواهید تولد اطرافیان را به خاطر داشته باشید این آموزش برای شماست.

ما در این مطلب به روشی می‌پردازیم که نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث ندارید.

نمایش تولد در مخاطبین و تقویم

زمانی که شما یک مخاطب را در دستگاه خود ایجاد می‌کنید، می‌توانید تولد فرد را هم اضافه کنید. با این کار تولد این فرد در برنامه تقویم شما در دسترس خواهد بود. برای اضافه کردن تاریخ تولد به مخاطبین مراحل زیر را انجام دهید.

۱- برنامه Contacts را باز کرده و فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۲- روی گزینه Edit بزنید.

۳- گزینه Add birthday را در iOS و فیلد birthdate را در مک انتخاب کنید.

۴- تاریخ تولد را وارد کنید، البته می‌توانید سال آن را خالی (در آیفون و آیپد) بگذارید. برای تبدیل تاریخ تولد شمسی به میلادی نیز می‌توانید از این سایت کمک بگیرید.

۵- روی گزینه Done بزنید.

از این پس تاریخ تولد این فرد نیز در کنار سایر اطلاعات فردیش نمایش داده می‌شود.

دریافت نوتیفیشکن هنگام تولد

این ویژگی جالبی است اما تا زمانی که شما یادآور دریافت نکنید چندان مفید نیست. برای اینکار به برنامه تقویم یا همان Calendar بروید تا سایر تغییرات را اعمال کنیم.

۱- بعد از باز کردن برنامه Calendar، گزینه Calendars را در iOS و گزینه Calendar List را در مک بزنید.

۲- از زیر شاخه Other تیک گزینه Birthdays را فعال نمایید.

با این کار تولد مخاطبینتان به عنوان رویداد در تقویم نمایش داده می‌شود.

برای فعال کردن نوتیفیکیشن یا همان اطلاعیه برای تولدها به مسیر Settings > Calendar > Default Alert Times > Birthdays در iOS بروید. برای مک نیز مسیر Calendar > Preferences > Alerts بروید و زمان مورد نظرتان برای دریافت آلارم تولد را انتخاب کنید که به صورت پیشفرض روی None است.

زمان‌های قابل انتخاب به ترتیب روز تولد ساعت ۹ صبح، یک روز قبل ساعت ۹ صبح، دو روز قبل ساعت ۹ صبح و یک هفته قبل می‌باشد.

مطمئنا این یک روش خوب برای یادآوری روزهای تولد اطرافیان است اما همیشه ایده آل نیست. به طور مثال ممکن است روزهای تولدی باشد که مناسب اضافه کردن در قسمت مخاطبین نباشد. ممکن است یک حیوان خانگی هدف شما باشد یا یک نوزاد تازه متولد شده که جایی در برنامه مخاطبین ندارند که می‌توانید از این برنامه که در بخش برنامه‌ها آن را معرفی کرده‌ایم استفاده کنید.

مبتدیمتوسط