چگونه فایل، عکس و ویدیو به برنامه یادداشت یا Notes آیفون و مک اضافه کنیم؟

برنامه Notes یا یادداشت ابزار عالی برای نگهداری، همگامسازی و مرور متون شماست. یکی از قابلیت‌های کاربردی این نرم افزار امکان پیوست یا همان اضافه کردن تصاویر، فایل و ویدیو به یادداشت‌ها می‌باشد. هنگام یادداشت برداری از سخنرانی، نوشتن دستورالعمل و یا ایجاد لیست، افزودن PDF، عکس، فیلم و یا موارد دیگر که مربوط به یادداشت است بسیار مفید خواهد بود.

اضافه کردن موارد به یادداشت یا Notes آیفون و آیپد

پروسه پیوست یک فایل یا تصویر به یادداشت آیفون و آیپد متفاوت است. برای اضافه کردن تصویر می‌توانید مستقیما از طریق برنامه Notes اقدام کنید اما برای دومی باید به سراغ فایل بروید.

پیوست عکس و فیلم به یادداشت iOS و iPadOS

برنامه Notes را باز کنید و یادداشتی که می‌خواهید عکس یا فیلم به آن اضافه نمایید را انتخاب کنید. سپس از نوار بالای کیبورد می‌توانید تصویر و ویدیو اضافه نمایید.

۱- زمانی که یادداشت باز شد، نشانگر را ببرید به جایی که می‌خواهید عکس یا فیلم اضافه کنید. سپس روی آیکون دوربین در نوار بالای کیبورد بزنید.

۲- از پنجره پاپ آپ باز شده روی گزینه Choose Photo or Video بزنید تا گالری تصاویر شما باز شود. گزینه بعدی در پنجره باز شده برای گرفتن عکس و فیلم در همان زمان و اضافه کردن به یادداشت است و گزینه Scan Document نیز برای اضافه کردن اسکن مدارک می‌باشد.

۳- اگر گزینه اول را انتخاب کردید، از گالری، پوشه‌ها و همچنین جستجو برای یافتن عکس و فیلم مورد نظرتان می‌تواند استفاده کنید.

۴- روی عکس(ها) و ویدیو(های) مورد نظرتان بزنید و سپس گزینه Add را انتخاب کنید. شما می‌توانید چند عکس و فیلم را به طور همزمان اضافه کنید.

اضافه کردن تصویر و ویدیو از برنامه Photos به Notes

اگر در برنامه Photos بودید و یک فایل را برای اضافه کردن به یادداشت یافتید، می‌توانید از آنجا نسبت به پیوست کردن فایل به یادداشت مورد نظرتان اقدام نمایید. برای این کار باید عکس یا فیلم را باز کرده و به سراغ منوی به اشتراک گذاری بروید.

۱- زمانی که عکس یا فیلم شما باز است، روی آیکون به اشتراک گذاری (به شکل یک مربع و فلش روبه بالا) بزنید. شما برای به اشتراک گذاری چند فایل یا پوشه نیز می‌توانید با زدن گزینه سه نقطه، به اشتراک گذاری دسترسی داشته باشید.

۲- در صفحه اشتراک گذاری، Notes را انتخاب کنید. اگر Notes را نمی‌بینید صفحه را به راست بکشید و گزینه More را بزنید و سپس Notes را انتخاب نمایید.

۳- قسمت Save To به طور پیشفرض روی گزینه New Note است که به معنای اضافه کردن تصویر به یک یادداشت جدید می‌باشد که می‌توانید آن را تغییر دهید تا تصاویر و ویدیوها به یادداشت مورد نظرتان اضافه شوند.

۴- در کادر بعدی به دلخواه می‌توانید یک متن را اضافه نمایید.

۵- روی گزینه Save بزنید.

اضافه کردن یک فایل به برنامه Notes یا یادداشت‌ها

ممکن است شما یک فایل PDF، فایل Pages و فرمت‌های دیگر را داشته باشید که می‌خواهید به یادداشتتان اضافه کنید. متاسفانه در حال حاضر امکان اضافه کردن یک فایل مستقیما از برنامه Notes وجود ندارد و برای این کار باید به برنامه‌ای که فایل در آن قرار دارد بروید و مسیری مشابه اضافه کردن تصویر از برنامه Photos را بپیمایید.

۱- فایل مورد نظرتان که قصد اضافه کردن آن به یادداشت را دارید باز کنید و گزینه به اشتراک گذاری را انتخاب کنید. این گزینه در بعضی از برنامه‌ها مانند Files با آیکون مربع با فلش مشخص است و در موارد دیگر مانند برنامه Pages باید گزینه سه نقطه را بزنید تا به گزینه Share یا همان به اشتراک گذاری دسترسی پیدا کنید.

۲- در صفحه اشتراک گذاری، Notes را انتخاب کنید. اگر Notes را نمی‌بینید صفحه را به راست بکشید و گزینه More را بزنید و سپس Notes را انتخاب نمایید.

۳- قسمت Save To به طور پیشفرض روی گزینه New Note است که به معنای اضافه کردن تصویر به یک یادداشت جدید می‌باشد که می‌توانید آن را تغییر دهید تا تصاویر و ویدیوها به یادداشت مورد نظرتان اضافه شوند.

۴- در کادر بعدی به دلخواه می‌توانید یک متن را اضافه نمایید.

۵- روی گزینه Save بزنید.

ضمیمه کردن فایل در یادداشت (Notes) مک

وقتی از برنامه Notes در مک استفاده کنید می‌توانید از طریق همان برنامه، عکس، فیلم و فایل را اضافه نمایید. اگرچه این کار ساده‌ای است اما اگر به تازگی به جمع کاربران macOS اضافه شده باشید شاید با آن آشنا نباشید.

اضافه کردن عکس، فیلم و فایل به یادداشت در macOS

به برنامه Notes بروید و یادداشتی که می‌خواهید مواردی را به آن پیوست نمایید باز کنید. سپس یکی از موارد زیر را انجام دهید.

برای اضافه کردن تصاویر روی گزینه مدیا که در تصویر پایین مشخص شده بزنید و سپس Photos را انتخاب نمایید. از مرورگر تصاویر، عکس مورد نظرتان را پیدا کرده و آن را به یادداشت درگ کنید (بکشید).

برای اضافه کردن یک فایل روی Edit > Attach File بزنید و فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی Attach بزنید.

اشتراک گذاری تصاویر، ویدیوها و فایل در Notes

اگر برنامه Notes را همراه با برنامه Photos یا پوشه حاوی فایل مورد نظر باز دارید، بهترین و ساده‌ترین راه کشیدن فایل یا عکس و فیلم مورد نظر به یادداشت است. البته گزینه‌های دیگری نیز در دسترس شما هستند.

اگر برنامه Notes را باز ندارید، می‌توانید با استفاده از منوی اشتراک گذاری، فایل و یا عکس را به یادداشت اضافه کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

۱- در Photos یا پوشه Finder، فایل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۲- روی آیکون به اشتراک گذاری بزنید و یا از نوار منو File > Share را انتخاب کنید. اگر برنامه Notes را نمی‌بینید روی گزینه More بزنید و این اپلکیشن را اضافه کنید.

۳- بعد از انتخاب برنامه می‌توانید یادداشت موجود را انتخاب کنید یا بدون تغییر در گزینه‌ها فایل را به یک یادداشت جدید اضافه نمایید.

۴- می‌توانید به صورت دلخواه یک متن را نیز همراه فایل به یادداشت اضافه کنید.

۵- روی گزینه Save بزنید.

Notesمبتدی