افزایش عملکرد مک با حالت High Power

سال گذشته مشخص شد که اپل روی حالتی به نام Pro برای مک کار می‌کند که در صورت نیاز، عملکرد دستگاه را بالا می‌برد. آخرین نسخه آزمایشی macOS Monterey نیز مجددا به این ویژگی در مک اشاره می‌کند که البته نام آن به High Power تغییر کرده است.

همچنین بخوانید:

همانطور که از نام این ویژگی مشخص است، حالت Pro/High Power مک را قادر می‌سازد که عملکرد سطح بالاتری داشته باشد که طبیعتا عمر باتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اپل در حال حاضر حالت Low Power را در macOS Monterey قرار داده که باعث کاهش مصرف باتری توسط مک می‌شود. حالت High Power برعکس این ویژگی عمل می‌کند.

اپل هنگام معرفی macOS Monterey از “High Power Mode” حرفی نزد و احتمالا مختص مک‌های M1X باشد که در حال حاضر معرفی نشده‌اند. قرار دادن مک در حالت High Power باید منجر به افزایش دمای دستگاه نیز شود و فقط در مک بوک‌ها شاهد آن خواهیم بود. چون آیمک و مک مینی همیشه به برق متصل هستند.

در ماه آینده میلادی انتظار می‌رود که اپل مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را با تراشه M1X و طراحی جدید رونمایی کند. مک بوک‌های جدید دارای بدنه صاف‌تر، پورت HDMI، اسلات کارت حافظه، شارژ مبتنی بر مگ سیف و … هستند.

macOSmacOS 12macOS 12 Montereyمک بوکمک بوک ایرمک بوک پرو