مذاکره اپل با تامین کنندگان چینی برای باتری خودروی برقی

اپل در مراحل اولیه مذاکره با سازندگان چینی CATL و BYD برای ماشین الکترونیکی خود است. گفتگوها در مراحل مقدماتی هستند و ممکن است خیلی زود به بن بست بخورند. یکی از شرایط اپل این است که تامین کننده باید امکانات تولیدی خود را در ایالات متحده آمریکا ایجاد نماید.

کمپانی CATL بزرگترین شرکت سازنده باتری برای وسایل نقلیه در دنیا است و با شرکت تسلا نیز همکاری می‌نماید. با این حال، با وجود تنش‌های سیاسی بین آمریکا و چین، CATL از ساخت یک کارخانه تولیدی در آمریکا نگران است. هزینه بالای کار و همچنین سرمایه گذاری نیز، از دلایل دیگر عدم تمایل حضور CATL در آمریکا است.

در این گزارش آمده که اپل می‌خواهد از باتری‌های لیتیم آهن فسفات برای خودروی برقی خود استفاده کند. زیرا ساخت این نوع باتری‌ها نسبت به مدل‌هایی که در آن‌ها از کبالت و نیکل استفاده می‌شود، ارزان‌تر است. CATL در حال حاضر، در حال ساخت یک کارخانه بزرگ تولید باتری در شانگهای است که موقعیت خود را به عنوان برترین سازنده باتری خودرو تثبیت کند.

پیش از این گزارش شده بود که اپل با هیوندای-کیا برای ساخت یک خودروی الکترونیکی در حال مذاکره است. طبق گزارشات، اپل می‌خواست که هیوندای یا شرکت تابعه آن کیا، یک کارخانه در ایالات متحده آمریکا برای تولید خودروی اپل احداث کند. با این حال گفتگوهای این دو شرکت به بن بست خورد. با این حال بعید است که اپل با خودرو سازان ژاپنی که ظرفیت تولید خالی ندارند، به توافق برسد.

اپل به تنهایی نمی‌تواند یک خودروی الکترونیکی را تولید کند. مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، معتقد است که با عرضه خودروی خودران اپل، حداقل نیم دهه فاصله داریم و این محصول در مراحل اولیه توسعه است. با توجه به فاصله زیادی که تا معرفی و عرضه محصول داریم، موارد زیادی ممکن است تغییر کند.

اپل کارماشین اپلماشین خودرانماشین هوشمند اپل