چه محصولاتی در رویداد ۳۱ فروردین Spring Loaded معرفی می‌شوند؟

اپل در سال ۲۰۲۱ شروع بسیار خوبی داشته؛ این کمپانی در ژانویه اعلام کرد که اولین سه ماهه ۱۰۰ میلیارد دلاری خود را تجربه کرده است. اپل در سال ۲۰۲۱ محصول جدیدی را معرفی نکرده اما این خشکسالی رو به پایان است چون این کمپانی قطعا در رویداد Spring Loaded چند محصول جدید را رونمایی می‌کند. به همین خاطر ما به تمامی محصولاتی که ممکن است اپل در رویداد Spring Loaded معرفی کند، پرداخته‌ایم.

رویداد Spring Loaded چه زمانی برگزار می‌شود؟

این رویداد در سه شنبه هفته جاری و در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. رویداد Spring Loaded در اپل پارک برگزار می‌شود و به صورت زنده برای تمامی کاربران پخش می‌گردد. اگر علاقه به تماشای این رویداد به صورت زنده دارید، به مطلب ما به همین منظور سر بزنید.

محصولاتی که در رویداد Spring Loaded منتظر آن‌ها هستیم

۱- آیپد پرو مینی‌ـلد

انتظار می‌رود که اپل آپید پرو جدید خود را با اتصال ۵G و نمایشگر مینی LED معرفی کند. این آیپد پرو طبق شایعات ضخیم‌تر از نسل قبل است تا بتواند صفحه نمایش جدید را در خود جای دهد. همچنین طبق انتظارات دوربین بازطراحی می‌شود و ما شاهد سیستم دوربینی مشابه آیفون ۱۲ پرو با سنسور LiDAR خواهیم بود. به لطف افزایش ضخامت دستگاه، شاید این بار ماژول دوربین از بدنه بیرون نزند.

آیپد پرو نسل بعدی از نسخه بهبود یافته A14 بهره می‌برد که احتمالا A14X نام دارد. نکته قابل توجه در این میان حضور صفحه نمایش جدید فقط در مدل ۱۲.۹ اینچی است و آیپد پرو ۱۱ اینچی، از همان صفحه نمایش LCD پروموشن بهره می‌برد. گزارش شده که اپل با کمبود قطعات مواجه می‌باشد و آیپد پرو بعد از معرفی به صورت محدود در دسترس است.

۲- ایرتگ‌

پس از تقریبا دو سال شایعه و اخبار ضد و نقیض، سرانجام انتظار می‌رود که اپل ایرتگ را معرفی کند. سال گذشته بارها اطلاعات مختلف مربوط به ایرتگ منتشر شد. انتظار می‌رفت که ایرتگ در سال گذشته روانه بازار شود اما ظاهرا به دلیل کمبود لوازم با تاخیر مواجه شد. ایرتگ کاربران را قادر می‌سازد که اشیاء مختلف مانند کیف پول و کلید را از طریق برنامه Find My در iOS و macOS ردیابی کنند.

۳- اپل تی‌وی

آخرین باری که ساکنین کوپرتینو اپل تی‌وی را به روز کردند در سال ۲۰۱۷ بود. یعنی همان سالی که آیفون X طراحی جدیدی را به سری آیفون آورد. مدت طولانی است که اپل محصول جدیدی در خانواده اپل تی‌وی رونمایی نکرده و ما احتمالا شاهد یک اپل تی‌وی با تراشه A12 یا حتی A14X باشیم.

آخرین نسل فعلی اپل تی‌وی در حال حاضر از محتوای ۴K HDR پشتیبانی می‌کند و از این نظر کمبودی حس نمی‌شود اما احتمالا اپل با نسل بعدی اپل تی‌وی روی اپل آرکید تمرکز می‌کند و پشتیبانی از کننترلر را به ستاپ باکس خود می‌آورد.

۴- آیمک با تراشه اختصاصی اپل

اپل ماه گذشته به تولید آیمک پرو با تراشه اینتل خاتمه داد. طبق اطلاعات و شایعات موجود، اپل روی آیمک با تراشه سری M کار کرده که طراحی جدیدی با الهام از آیپد پرو به همراه دارد و حاشیه‌های باریکتر صفحه نمایش و لبه‌های گرد در آن به چشم می‌خورد.

در بسیاری از گزارشات منتشر شده آمده که طراحی آیمک پرو جدید شبیه به صفحه نمایش Pro XDR است و پشت آن تخت می‌باشد. آیمک جدید اپل با تراشه سری M در دو مدل ۲۳-۲۴ اینچی و ۳۲ اینچی عرضه می‌شود. با وجود پایان تولید آیمک پرو اینتل، احتمالا ما در هفته جاری، آیمک جدید اپل را شاهد باشیم.

۵- خبری از ایرپاد ۳ نخواهد بود

تا چندی پیش انتظار می‌رفت که ایرپاد ۳ در رویداد آوریل معرفی شود. چندین گزارش به بهار ۲۰۲۱ اشاره داشتند اما تحلیلگر صاحب نام اپلی، مینگ-چی کو، با تکذیب این گزارشات گفت که ایرپاد ۳ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ رونمایی نخواهد شد. طبق شایعات این ایرپاد با بدنه نازک‌تر و قاب شارژ بی‌سیم با LED در جلو رونمایی می‌گردد.

۶- آیپد ۱۰.۲ اینچی و آیپد مینی

اپل ممکن است مدل تازه‌ای از آیپد ۱۰.۲ اینچی و آیپد مینی را معرفی کند. هر دو آیپد آخرین بار در سال ۲۰۱۹ به روز شدند. حتی اگر این دو دستگاه به روز شوند، ما انتظار تغییرات اساسی در طراحی و امکانات را نداریم.

چند روز پیش یک طراحی از آیپد مینی ۶ منتشر شد که ناامید کننده بود! در این دستگاه تاچ آیدی با حاشیه‌های ضخیم صفحه نمایش به چشم می‌خورد. آیپد ۱۰.۲ اینچی نیز تغییرات اساسی در طراحی را تجربه نمی‌کند هر چند انتظار می‌رود که باریک‌تر و سبک‌تر شود و از تراشه سریع‌تری (A13) بهره ببرد.

۷- عرضه iOS 14.5, macOS Big Sur 11.3 و watchOS 7.4

می‌توان iOS 14.5 را نسبتا بزرگترین به روزرسانی از عرضه اولین نسخه iOS 14 دانست. ویژگی‌هایی مانند آنلاک کردن آیفون با اپل واچ، شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها، به اشتراک گذاری متون موزیک از اپل موزیک و تغییر برنامه پیشفرض موزیک، از جمله تغییرات iOS 14.5 هستند. تا این لحظه ۸ نسخه آزمایشی iOS 14.5 منتشر شده و ما به عرضه نهایی آن بسیار نزدیک هستیم.

قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها، تبلیغ کنندگان را از ردیابی شما منع می‌کند. iOS 14.5 با مخفی کردن IP شما و معرفی یک سرور واسطه تجربه مرور وب امن‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. iOS 14.5 مطمئنا یک به روزرسانی عمده است و در کنار macOS Big Sur 11.3 و watchOS 7.4 به محض اتمام رویداد ۳۱ فروردین عرضه خواهد شد.

آیپد پروآیپد پرو 2020آیمک پروآیمک پرو 2020اپل تی‌وی+ایرتگرویداد آوریل