امیدواری اپل به فروش بالای سری آیفون ۱۳

اپل انتظار دارد فروش سری آیفون ۱۳ بالا باشد، با وجود اینکه سری آیفون ۱۲ در ۷ ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه فروخت. اپل از تامین کنندگان خود خواسته که تا پایان سال جاری میلادی، ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۳ را آماده کنند که افزایش چشمگیری نسبت به سری آیفون ۱۲ در سال گذشته است.

اپل معمولا برای ۷۵ میلیون آیفون جدید در سال قطعه تهیه می‌کند. اما این کمپانی به خاطر واکسیناسیون کرونا در سراسر جهان و میل کاربران به خرید آیفون جدید با ۵G، انتظار فروش بالاتری را دارد. اپل همچنین می‌خواهد جای خالی هوآوی را که به خاطر تحریم محدود شده، پر کند.

بلومبرگ نیز معتقد است که همین اتفاق میفتد و سری آیفون ۱۳ تقاضای بیشتری نسبت به سری آیفون ۱۲ در مدت زمان مشابه سال گذشته خواهد داشت.

در گزارش بلومبرگ آمده است که حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۳ از صحفه نمایش LTPO برخوردار است که امکان تغییر نرخ تازه سازی صحفه نمایش به صورت پویا بر اساس محتوای نمایش داده شده را فراهم می‌کند. در این صفحه نمایش همچنین از فناوری IGZO برای بهبود بهره‌وری انرژی استفاده می‌شود. اپل در سری بعدی آیفون اندازه بریدگی صفحه نمایش را کم می‌کند و طبق شایعات گذشته، هر دو مدل پرو از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی LTPO بهره می‌برند.

در قسمت دوربین، اپل روی بهبود کیفیت فیلمبرداری تمرکز کرده و زوم اپتیکال پیشرفت می‌کند. سری آیفون ۱۳ با تراشه A15 بایونیک همراه است که دارای شش هسته خواهد بود.

با وجود اینکه اپل هدف ۹۰ میلیون دستگاه را تعیین کرده، شاید به خاطر کمبود تراشه، تامین کنندگان نتوانند انتظارات اپل را برآورده کنند. کمپانی فاکسان بیشتر مدل‌های آیفون ۱۳ پرو مکس را برای اپل تولید خواهد کرد و مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ پرو توسط همین کمپانی و Luxshare تولید خواهند شد. کمپانی Pegatron نیز مسئول مونتاژ تمام واحدهای آیفون ۱۳ مینی است.

انتظار می‌رود که اپل سری آیفون ۱۳ را در شهریور ماه معرفی، و با فاصله اندکی روانه بازار کند. سال گذشته به خاطر اختلالات به وجود آمده در زنجیره تامین، ناشی از شیوع ویروس کرونا، عرضه سری آیفون ۱۲ با تاخیر مواجه شد اما این بار اتفاق نخواهد افتاد. آیا به نظر شما سری آیفون ۱۳ می‌تواند چنین فروش موفقی را تجربه کند؟

آیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 13 مینیآیفون 2021