اطلاعات مهم از ماشین اپل : قیمت، همکاری با کیا و …

اگر چند سال به عقب برگردیم، تسلا رودستر اولین خودروی برقی کمپانی تسلا بود که در جایگاه قیمتی خودرهای سوپر اسپرت بود. این رویه قیمت گذاری، تاثیر مثبتی بر آینده تسلا گذاشت.

قیمت گذاری نسبتا بالا، حاشیه سود خوبی را برای تسلا به همراه داشت که باعث شد سرمایه گذاران نیز به این برند امیدوار شوند و حالا که این شرکت راه خود را پیدا کرده، کارش را به محصولات متوسط و حتی اقتصادی کشیده است.

در حال حاضر یک دهه از شروع تسلا گذشته و استراتژی تسلا تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده است. چون فروش و برنامه تولید مشخص است و در وال استریت هم سهامداران به ایلان ماسک به خاطر رشد سهام علاقه وافری دارند.

قیمت گذاری ماشین اپل مانند تسلا خواهد بود

اپل قصد دارد رویه تسلا را از نظر قیمت گذاری در پیش بگیرد، به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپلی، اپل یک ماشین لاکچری و گران قیمت را روانه بازار خواهد کرد و شاید بعدها رو به تولید ماشین‌های اقتصادی‌تر نیز بیاورد.

شایعات همکاری اپل با هیوندای توسط جزئیاتی که آقای کو داد تایید شد. اپل ماشین مجهز به باتری خود را روی پلتفرم الکتریکی هیوندای e-GMP تولید می‌کند و موارد فنی با همکاری این شرکت پیش برده می‌شود. همکاری در طراحی و تولید قطعات با Hyundai Mobis و کیا انجام خواهد شد.

در گزارش جدید منتشر شده، ماشین اپل یک مدل بسیار پیشرفته است که استفاده خوبی از منابع موجود در کارخانه‌های اتومبیل سازی می‌کند و روی نرم افزار و سخت افزار، رانندگی اتوماتیک، نیمه هادی‌ها، فناوری باتری، شکل ظاهری، طراحی فضای داخلی، تجربه کاربری جدید و ادغام با اکو سیستم اپل تمرکز دارد. حضور تولید کنندگان صاحب نام خودرو سازی در پروسه اپل می‌تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد و از سوی دیگر حاشیه سود را برای ساکنین کوپرتینو بالا ببرد.

مشخصات و زمان عرضه ماشین اپل

  • حداقل برد ۴۸۰ کیلومتر
  • پر شدن ۸۰ درصد ظرفیت باتری در ۱۸ دقیقه
  • ۰ تا ۱۰۰ در ۳.۵ ثانیه
  • عرضه در سال ۲۰۲۵

شاید هیوندای با توجه به قیمت بالای ماشین اپل، قطعات گران‌تری را تولید کند و هزینه مونتاژ دستگاه نیز بالا رود. از سوی دیگر موفقیت اپل در این حوزه می‌تواند به معنای موفقیت هیوندای نیز باشد چون ممکن است منجر به ادامه همکاری این دو برند شود و سود خوبی نصیب این خودروساز گردد. پس از چند گزارش متناقض درباره اتصال هیوندای-اپل و تاریخ عرضه ماشین اپل، حالا مینگ-چی کو، اطلاعات مهمی را در این باره تایید کرده است.

کو در این باره گفته: ما پیش بینی می‌کنیم که برنامه اپل برای عرضه ماشین خود در سال ۲۰۲۵ است. تولید یک آیفون از تعریف مشخصات اولیه تا تولید انبوه طبق تجربه ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان می‌برد. با توجه به زمان مورد نیاز بیشتر برای توسعه، اعتبار بیشتر، مدیریت پیچیده‌تر زنجیره تامین، خدمات پس از فروش بسیار متفاوت‌تر، و تازه کار بودن اپل در این حوزه، معتقدیم که اپل در حال حاضر برنامه خود را شروع کرده است که به سال ۲۰۲۵ برای عرضه برسد.

می‌توان تسلا را اصلی‌ترین دلیل اپل برای ورود به این حوزه دانست. با توجه به اینکه پلتفرم ماشین اپل e-GMP هیوندای است، ما حداقل مشخصات اپل کار یا همان ماشین اپل را داریم:

  • وسیله نقلیه اکتریکی مبتنی بر پلتفرم E-GMP می‌تواند با شارژ کامل بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و زمان شارژ ۰ تا ۸۰ درصد تنها ۱۸ دقیقه است
  • مدل با کارایی بالا مبتنی بر E-GMP، در کمتر از ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتی معادل ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد
  • اجزای ایمنی و دینامیک بهینه سازی شده‌اند و فضای کابین به حداکثر اندازه ممکن رسیده است
  • سیستم الکتریکی یکپارچه این پلتفرم شامل اولین شارژر چند منظوره (۴۰۰/۸۰۰ ولت) جهان است

با توجه به تحقیق و توسعه اپل انتظار می‌رود که برد دستگاه بیشتر نیز شود و همچنین با برچسب قیمتی گران آن، صفر تا صد دستگاه به زیر ۳ ثانیه برسد. شاید محوترین مولفه ماشین اپل در حال حاضر طراحی داخلی و خارجی این خودرو باشد و طرح‌های مفهومی فعلی نتوانند آن را توصیف کنند.

اپل کارماشین اپل