برندگان جوایز اپل موزیک ۲۰۲۱ مشخص شدند

اپل برندگان جوایز اپل موزیک ۲۰۲۱ را معرفی کرد و The Weeknd برنده جایزه بهترین هنرمند سال شد.

جوایز اپل موزیک به ۵ دسته تقسیم می‌شوند؛ هنرمند سال، ترانه سرای سال، هنرمند پدیده سال، بهترین آهنگ سال و بهترین آلبوم سال. تیم تحریریه اپل موزیک با ترکیب داده‌های جمع آوری شده از سرویس‌های استریم، برندگان را مشخص می‌کند.

امسال یک دسته جدید به جوایز نیز اضافه شده است؛ هنرمند منطقه‌ای سال. از هنرمندان پنج کشور آفریقا، فرانسه، آلمان، ژاپن و روسیه نیز نفرات برتر معرفی می‌گردند. اولیور شوسر، معاون اپل موزیک و بیتس ادعا می‌کند که این، «تاثیر موزیسن‌های با استعداد خارق العاده که در سطح جهانی موج ایجاد می‌کنند» را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید:

ایبل مکنن تسفی که بیشتر با نام هنری د ویکند (The Weeknd) شناخته می‌شود به عنوان هنرمند سال اپل موزیک انتخاب شد. آلبوم «پس از ساعت‌ها» او، رکورد پرمخاطب‌ترین آلبوم R&B/Soul را در هفته اول انتشار ۷۳ کشور به دست آورد. اولیویا رودریگو با برنده شدن عناوین پدیده سال، بهترین آلبوم و آهنگ سال، در کسب جوایز هتریک کرد. موزیک “driver’s license” وی عنوان پرمخاطب‌ترین تک آهنگ اپل موزیک در هفته اول را به دست آورده است. اچ.ای.آر (H.E.R) نیز به عنوان ترانه سرای برتر سال انتخاب شد که آهنگ‌های مختلفی از جمله “Damage” و “Come Through” را نوشته است.

در بخش هنرمندان منطقه‌ای ۲۰۲۱ اپل موزیک نیز افراد زیر جوایز را به دست آورده‌اند:

  • آفریقا، Wizkid
  • آلمان، RIN
  • فرانسه، Aya Nakamura
  • روسیه، Scriptonite
  • ژاپن، OFFICIAL HIGE DANDISM

در سال ۲۰۲۰ لیل بیبی برنده بهترین هنرمند سال شد و تیلور سوئیف به عنوان برترین ترانه سرا انتخاب گردید. مگان تی استالیون نیز پدیده سال لقب گرفت.

مراسم سالانه اپل موزیک از ۱۶ آذر آغاز می‌گردد و از اپل موزیک و اپلیکیشن اپل تی‌وی در دسترس خواهد بود.

اپل موزیک