watchOS 7 ؛ ردیابی خواب، اشتراک گذاری واچ فیس و …

اپل در کنار iOS 14 و iPadOS 14، از watchOS 7 نیز رونمایی کرد که ویژگی‌های مختلفی را به همراه دارد و ما قصد معرفی مهمترین آن‌ها را در این مطلب داریم.

کامپلیکیشن‌ها

اپل امکان شخصی سازی واچ فیس‌ها را با کامپلیکیشن‌‌های مختلف می‌دهد و مطابق انتظار، watchOS 7 همراه با واچ فیس‌های جدید است. همچنین تمام رابط کاربری برای استفاده از کامپلیکیشن‌‌های جدید بازطراحی شده است. کامپلیکیشن‌‌ها برای ویژگی‌های جدید از جمله ریموت دوربین، خواب و میانبرها اضافه شده‌اند.

به اشتراک گذاری واچ فیس‌ها

شما می‌تواند واچ فیس‌ها را با خانواده، دوستان و حتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تمرینات جدید

به برنامه Workouts در watchOS 7 تمرین رقص هم اضافه شده است که برخی از محبوب‌ترین حرکات رقص را دنبال می‌کند. این برنامه در ردیابی تمرینات اصلی هم بهتر عمل می‌کند و دارای تمرین سرد کردن بدن هم می‌باشد. برنامه Activity در آیفون به Fitness تغییر نام پیدا کرده و اکنون داده‌های مربوطه را در یک رابط کاربری جدید به شما نمایش می‌دهد.

ردیابی خواب

اپل سرانجام در watchOS 7 ویژگی ردیابی خواب را در کنار زمان خواب اضافه کرد. ویژگی دوم به شما قبل از خواب کمک می‌کند. این شامل فعال کردن ویژگی مزاحم نشوید آیفون و نمایش میانبرهای مرتبط در صفحه قفل آیفون است. زمانی که حالت خواب فعال است، صفحه نمایش اپل واچ شما به طور خودکار خاموش می‌شود. هشدارهای اپل واچ مبتنی بر لمس خواهند بود تا مزاحمتی برای افرادی که در نزدیکی شما خواب هستند، ایجاد نشود.

شتسشوی دست

ویروس کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده و شتشوی دست در این روزها بسیار مهم است. اپل به همین خاطر ویژگی ردیابی شتسشوی دست را به watchOS 7 اضافه کرده است. این ویژگی با استفاده از سنسورهای حرکتی، میکروفون و یادگیری ماشینی، شستشوی دست را تشخیص می‌دهد و تایمر ۲۰ ثانیه‌ای برای آن در نظر می‌گیرد. اپل واچ همچنین برای شستشوی دست هنگام بازگشت به خانه یادآوری می‌کند.

برنامه جدید Health هم دفعات و مدت زمان شستن دست را نمایش می‌دهد.

شنوایی

برنامه نویز برای اولین بار در watchOS 6 معرفی شد و در watchOS 7 بهبود یافته است. این نرم افزار حالا از هدفون هم پشتیبانی می‌کند. شما اگر موزیک با صدای بلند با هدفون خود با استفاده از آیپاد، آیفون و اپل واچ گوش کنید، به شما اطلاع رسانی می‌شود که این حجم از صدا به مرور می‌تواند روی شنوایی شما تاثیر منفی داشته باشد.

ترجمه سیری

شما می‌توانید از سیری برای ترجمه زبان‌های مختلف (به غیر از فیروز کوه، دماوند و فارسی) در اپل واچ بهره ببرید. این فرآیند بسیار سریع رخ می‌دهد چون ترجمه در خود دستگاه صورت می‌گیرد.

مسیرهای دوچرخه سواری

اپل مپ در ساعت هوشمند اپل نیز بهبود یافته و اکنون مسیرهای مناسب دوچرخه سواری روی مچ دست شما نمایش داده می‌شوند.

watchoswatchOS 7