هدفون ایرپاد مکس اپل رسما رونمایی شد

ایرپاد مکس اینجاست! زمانی که اپل فروش هدفون سایر برندها را متوقف کرد، مشخص شد که ساکنین کوپرتینو قصد معرفی هدفون‌های روگوشی ساخت خود را دارند. ما در ابتدا انتظار داشتیم که اپل از ایرپاد استدیو در رویداد ۵ اکتبر سری آیفون ۱۲ رونمایی کند اما این اتفاق نیفتاد.

سپس شایعه شد که هدفون روگوشی ساخته اپل در رویداد ۱۰ نوامبر با نام یک چیز دیگر رونمایی خواهد شد اما مشخص گردید این رویداد برای معرفی مک‌های جدید اپل مجهز به M1 است.

و در نهایت همانطور که به شما عزیزان اطلاع دادیم امروز هدفون اپل رسما رونمایی شد که ایرپاد مکس یا همان AirPods Max نام دارد.

قیمت ایرپاد مکس رسما اعلام شد

ایرپاد مکس ۵۴۹ دلار قیمت دارد

شایعات و اخبار مختلف حاکی از قیمت پایه ۳۵۰ دلار برای ایرپاد مکس بودند. با معرفی این محصول اپل قیمت این محصول را ۵۴۹ دلار اعلام کرد که از هم اکنون نیز برای پیش سفارش در دسترس هستند و یک هفته دیگر به دست کاربران خواهد رسید.

ایرپاد مکس یک طراحی کلاسیک دارد و ماژولار نیست

از نظر طراحی شایعات قسمتی را درباره این هدفون درست و قسمتی را اشتباه تشخیص دادند. AirPods Max از طراحی نسبتا کلاسیک با گوشی‌های بیضی شکل و قاب فلزی نگهدارنده بهره می‌برد. با این حال برخلاف برخی از شایعات خبری از یک هدفون ماژولار نیست.

به گفته اپل ایرپادز مکس از صدای فوق العاده با کیفیت، اکولایزر تطبیقی، حذف نویز فعال و صدای فضایی بهره می‌برد. هر گوشی قابلیت چرخش دارد تا با سر کاربر سازگار شود. بالشتک‌های گوشی از فوم هوشمند ساخته شده‌اند و اپل ادعا می‌کند که یک عایق مناسب برای جداسازی صدای منفعل هستند.

از یک تاج دیجیتال، مشابه آنچه که در اپل واچ شاهد هستیم، برای کنترل میزان صدا استفاده می‌شود. همچنین از این تاج دیجیتال می‌توان برای پخش و مکث موسیقی، رد شدن از آهنگ، پاسخ به تماس و البته فعال کردن سیری استفاده کرد. از دکمه‌ای که در سمت مخالف تاج تعبیه شده می‌توان برای تغییر بین حالت حذف نویز فعال و شفافیت بهره برد.

هدفون ایرپاد مکس از یک درایور پویای ۴۰ میلی متری بهره می‌برد که به گفته اپل باس غنی و عمیق، میانه‌های دقیق و همچنین اوج‌های واضح و با جزئیات را ارائه می‌دهد. در این هدفون ار تراشه H1 اپل نیز استفاده شده که در هر گوشی یکی از آن‌ها تعبیه گردیده است. اپل می‌گوید که هر تراشه توانایی محاسبات قدرت صوتی را دارد که برای خذف نویز فعال و سایر ویژگی‌ها کاربرد دارد.

ایرپاد مکس در پنج رنگ زیر عرضه می‌شوند:

  • خاکستری
  • نقره‌ای
  • آبی آسمانی
  • سبز
  • صورتی

ویژگی‌های ایرپاد مکس

همانطور که انتظار می‌رفت ایرپاد مکس با سیری ادغام شده و می‌توان آن را با فشار دادن و گرفتن تاج دیجیتال فعال کرد. علاوه بر این، هدفون اپل قابلیت تشخیص قرار گرفتن روی سر کاربر را دارد و به محض اینکه حتی اگر یکی از کاپ‌ها از گوش جدا شوند، پخش موسیقی را متوقف می‌کند. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های گفته شده در مورد این هدفون داریم.

اکولایزر تطبیقی: این ویژگی با کنترل صدای فرکانس پایین و میانه در زمان واقعی و با توجه به نحوه قرار گرفتن کاپ‌ها و عایق بندی، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

حذف نویز فعال: مانند اکثر هدفون‌های رده بالا، ایرپاد مکس نیز از ANC بهره می‌برد. این دستگاه از سه میکروفون روی هر گوشی خود بهره می‌برد که با شنیدن صدای بیرون و آنالیز آن، از شنیدن صدای مزاحم توسط کاربر جلوگیزی می‌کند.

حالت شفافیت: با این ویژگی کاربر در هنگام گوش دادن به موسیقی می‌تواند صدای محیط را هم بشنود و در نقطه مقابل حالت حذف نویز فعال است.

صدای فضایی: به گفته اپل این هدفون از ویژگی صدای فضایی یا همان Spatial Audio بهره می‌برد که به صورت پویا با استفاده از سنسورهای موجود حرکت سر کاربر را آنالیز می‌کند و مطابق با آن صدای خروجی را کنترل می‌نماید تا یک تجربه فوق‌العاده و تئاتر گونه برای محتوای ۵.۱، ۷.۱ و Dolby Atmos به ارمغان بیاورد.

لوازم جانبی و باتری ایرپاد مکس

  • با فعال بودن قابلیت حذف نویز فعال تا ۲۰ ساعت باتری آن دوام دارد
  • با ۵ دقیقه شارژ می‌توان حدود یک ساعت و نیم از آن استفاده کرد.

به گفته اپل با فعال بودن قابلیت حذف نویز فعال، باتری ایرپاد مکس ۲۰ ساعت دوام دارد. همچنین یک کیس هوشمند به همراه این محصول به فروش می‌رسد که در صورت استفاده نکردن از هدفون،این کیس ایرپاد مکس را به حالت فوق‌العاده کم مصرف می‌برد در تا صورت عدم استفاده از هدفون شارژ آن‌ حفظ شود.

این هدفون از طریق کابل لایتنینگ شارژ می‌شود و کابل USC-C به لایتنینگ همراه محصول عرضه می‌شود.

ایرپادایرپاد 2020ایرپاد مکسایرپاد مکس 2020