نکات و ترفندهای ایرپاد

ایرپاد اپل با قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود به سرعت در بین کاربران محبوب شد. راحتی در استفاده، اندازه، قابلیت‌ها، سازگاری با دستگاه‌های اپلی و … باعث شد که ایرپاد فروش بسیار خوبی را تجربه کند. اگر دارای ایرپاد هستید یا قصد خرید آن را دارید پیشنهاد می‌شود این مطلب را مطالعه کنید که ترفندهای این ایرباد بی‌سیم را یاد بگیرید.

رنگ‌های چراغ‌ قاب ایرپاد به چه معناست؟

قاب ایرپاد تنها یک راه برای گفتن آنچه که در حال انجام است را دارد. وقتی درب قاب را باز می‌کنید یک چراغ کوچک بین دو ایرپاد مشاهده می‌کنید. بر اساس رنگ این چراغ می‌توانید وضعیت فعلی ایرپاد را تشخیص دهید.

بدون چشمک زدن: ایرپاد شما نیاز به شارژ دارد، البته در صورت بروز مشکل برای باتری و فلش نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد.

نور نارنجی همراه با ایرپاد: ایرپادها در حال شارژ هستند.

نور نارنجی بدون ایرپاد: قاب کمتر از یک شارژ کامل ایرپادها، شارژ دارد.

نور سبز بدون ایرپاد: قاب بیش از یک شارژ کامل ایرپادها، شارژ دارد.

نور سفید چشمک زن: ایرپاد ریست شده و آماده جفت سازی است.

نور نارنجی چشمک زن: جفت سازی ایرپاد با خطا مواجه شده و ممکن است نیاز به ریست دستگاه باشد.

تغییر عملکرد جسچر دوبار ضربه زدن ایرپاد

یکی از مشکلات کاربران با ایرپاد نبود دکمه برای کم و زیاد کردن صدا، توقف یا شروع موزیک و تماس گرفتن است. اما شما یک جسچر دارید و می‌توانید آن را برای کار مورد نظرتان تعریف کنید.

با دوبار زدن روی ایرپاد عملیات تعریف شده شما انجام می‌شود. برای تغییر عملکرد بعد از جفت سازی ایرپاد مطمئن شوید که به آیفونتان وصل است و به مسیر مقابل بروید؛ Settings -> Bluetooth. در کنار ایرپاد شما علامت i درج شده، روی آن بزنید.

در این صفحه و زیر عبارت Double tap Airpod، دو گزینه Left و Right را مشاهده می‌کنید که به ترتیب برای ایرپاد چپ و راست است. با انتخاب یکی از این دو، ۵ گزینه به شما نمایش داده می‌شود:

  • Siri – سیری
  • Play/Pause – پخش/توقف
  • Next Track – آهنگ بعدی
  • Previous Track – آهنگ قبلی
  • Off – غیر فعال

اگر از سیری استفاده نمی‌کنید بهتر است یکی از ایرپادها را برای پخش/توقف تنظیم کنید و دیگری را هم به آهنگ بعدی اختصاص دهید. این دو عملکردی هستند که اغلب استفاده می‌شوند.

غیر فعال کردن تشخیص خودکار گوش

به طور پیشفرض ایرپاد هنگامی که یکی از گوشی‌ها را گوش خارج کنید، موزیک را متوقف می‌کند و در صورتی که آن را به گوش برگردانید، موزیک ادامه خواهد یافت. این ویژگی وقتی درست کار کند بسیار جذاب و کاربردی است. اما گاها به خوبی کار نمی‌کند و اگر ایرپاد شما به صورت تصادفی موزیک را قطع و وصل می‌کند باید این قابلیت را در تنظیمات غیر فعال کنید. برای این کار به مسیر مقابل بروید Settings -> Bluetooth و گزینه Automatic Ear Detection را غیر فعال کنید.

تغییر نام ایرپاد

به تنظیمات دستگاه و قسمت بلوتوث (Settings -> Bluetooth) بروید. روی گزینه i که روبروی ایرپاد شماست بزنید. بر روی Name بزنید و نام دلخواهتان را تعیین کنید.

اتصال ایرپاد به همه دستگاه‌ها

ایرپاد با دستگاه‌های اپل عالی کار می‌کنند اما قابلیت اتصال به هر دستگاهی که از پرتکل بلوتوث پشتیبانی می‌کند را دارا است. شما حتی می‌توانید آن‌ها را به لپ تاپ و کامپیوتر نیز متصل کنید.

برای جفت سازی ایرپاد با دستگاه جدید، درب قاب را باز کنید و دکمه پشت آن را بزنید و نگه دارید. سپس از لیست دستگاه مورد نظرتان ایرپاد را انتخاب کنید. البته در این صورت ویژگی‌هایی همانند تشخیص گوش در دسترس نخواهند بود و مخصوص دستگاه‌های اپلی است.

یافتن ایرپاد گم شده

اگر شما ایرپاد خود را گم کرده‌اید می‌توانید با استفاده از برنامه Find my iPhone آن را پیدا کنید. اگر قابلیت Find my iPhone فعال باشد (که باید اصولا فعال باشد) این ویژگی به صورت اتوماتیک برای ایرپاد نیز فعال می‌گردد.

نقطه آبی دستگاهی است که شما برای یافتن ایرپاد از آن استفاده می‌کنید. نقطه سبز به معنای آنلاین بودن ایرپاد شماست. نقطه خاکستری نیز به معنای آفلاین بودن است. یعنی باتری آن تمام شده، درون کیس است یا در محدوده‌ای که آیفون و آیپد پشتیبانی می‌کند، نیست.

بهترین حالت این است که نقطه سبز را ببینید. شما می‌توانید بر روی آن بزنید و گزینه Play Sound را انتخاب کنید. صدایی نسبتا بلند از ایرپاد پخش می‌شود و می‌توانید از این طریق به دنبال آن‌ها بگردید. شما همچنین می‌توانید تا زمانی که باتری دارد، مکان آن را در نقشه مشاهده کنید.

اگر نقطه خاکستری نمایش داده شد، همه چیز از دست رفته نیست. شما می‌توانید آخرین مکانی که ایرپاد فعال بوده را در نقشه مشاهده کنید، این مکان در بسیاری از موارد می‌تواند کمک کند.

اتصال یا قطع اتصال ایرپاد به صورت دستی

ایرپاد به صورت خودکار زمانی که شما درب قاب را باز کنید متصل می‎‌شوند و صدا از طریق آن پخش می‌گردد. اما گاهی اوقات این قابلیت کار نمی‌کند و شما باید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

برای این کار باید به منوی AirPlay بروید، سریعترین مسیر برای این کار استفاده از کنترل سنتر است. از کنترل سنتر بر روی ویجت Now Playing بزنید و بر روی آیکون AirPlay در بالا سمت راست تپ کنید. اینجا لیست همه دستگاه‌ها را می‌زند که می‌توانید ایرپاد را یا دستگاه دیگری را انتخاب کنید.

بررسی باتری ایرپاد در آیفون

شما زمانی که درب قاب ایرپاد را باز کنید، میزان باتری آن در آیفون نمایش داده می‌شود. اما اگر بخواهید هنگام استفاده میزان باتری را مشاهده کنید بهتر است ویجت باتری را فعال کنید. به صفحه ویجت‌ها بروید و بر روی Edit بزنید. بعد از اضافه کردن ویجت Batteries هر زمانی که ایرپادتان متصل باشد از این صفحه می‌توانید میزان شارژ آن و قاب را مشاهده کنید.

بررسی باتری ایرپاد در اپل واچ

اگر ایرپاد و اپل واچتان با یک آیفون جفت سازی شده باشند، شما می‌توانید از اپل واچ نیز میزان باتری ایرپاد را مشاهده کنید. برای این کار صفحه را به بالا بکشید تا کنترل سنتر باز شود و بر روی درصد باتری بزنید، در صفحه جدید میزان باتری ایرپاد به شما نمایش داده می‌شود.

استفاده از ایرپاد با اپل واچ

ایرپاد به طور مستقیم و به خوبی با اپل واچ کار می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت و برقراری تماس نیز از ایرپاد با اپل واچ سلولار استفاده کنید. برای این کار به کنترل سنتر اپل واچ بروید و بر روی آیکون AirPlay  بزنید (در تصویر بالا کنار آیکون حالت هواپیما است). در صحفه باز شده ایرپاد را انتخاب کنید، از این پس هر چیزی که در اپل واچ پخش کنید در ایرپاد می‌شنوید.

استفاده از ایرپاد با اپل تی‌وی

ایرپاد به طور خودکار در لیست AirPlay اپل تی‌وی نمایش داده نمی‌شود، شما باید آن‌ها را به طور دستی تعریف کنید. برای این کار در منوی اپل تی‌وی به مسیر مقابل بروید. Settings -> Remotes and Devices -> Bluetooth، سپس دکمه پشت قاب ایرپاد را فشار دهید و نگه دارید تا پروسه جفت سازی شروع شود. در لیست، ایرپاد را انتخاب کنید و چند لحظه منتظر باشید تا متصل شود.

هنگامی که ایرپاد متصل شد شما می‌توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Play/Pause منوی AirPlay را بیاورید و ایرپاد را انتخاب کنید.

اعلام تماس گیرنده با ایرپاد

اگر اپل واچ نداشته باشید بدون نگاه کردن به آیفون نمی‌توانید متوجه شوید که چه فردی با شما تماس گرفته است. می‌توانید برای این کار از قابلیت اعلام تماس گیرنده آیفون استفاده کنید.

به مسیر مقابل بروید: Settings -> Phone -> Announce Calls و گزینه Headphones  را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اعلام تماس فقط از طریق هدفون انجام می‌شود.

استفاده از یک ایرپاد

آیا می‌دانستید که می‌توانید از یکی از ایرپادها استفاده کنید، همه قابلیت‌ها همانند سیری و تماس در دسترس است. اگر شارژ ایرپادتان کم است می‌توانید از یکی استفاده کنید تا دیگری شارژ شود و بعد این دو را با یکدگر جابجا کنید.

چگونه ایرپاد را ریست کنیم

اگر ایرپادتان به آیفون متصل نمی‌شود و مشکلات عجیبی دارد گزینه ریست را امتحان کنید. برای این کار دکمه پشت قاب را بزنید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. جفت سازی لغو می‌شود و دوباره پنجره اتصال ایرپاد به آیفون نمایش داده می‌شود.

AirPodsAirPods 2ایرپادایرپاد 2ترفندحرفه‌ایمبتدیمتوسط