آیا ایرپاد مقابل آب و یا عرق مقاوم است؟

ایرپاد اپل قطعا محبوب ترین محصول در دسته ایربادهای بلوتوثی است. با وجود اینکه اپل شکل دهنده این دسته از محصولات بوده اما ایرپادها از هر نظر مناسب نیستند. با وجود تمامی قابلیت‌های این دستگاه، اپل اشاره‌ای به ضد آب بودن یا نبودن دستگاه نکرده است؛ آیا ایرپاد در مقابل آب و عرق مقاوم است؟

با توجه به اینکه ایرپاد در شرایط مختلفی استفاده می‌شود قطعا ضد عرض بودن آن یک ویژگی مهم است. در صفحه مشخصات ایرپاد اپل نیز در مورد قابلیت‌های ضد آب این دستگاه چیزی دیده نمی‌شود. این شرایط برای نسل اول و دوم دستگاه صادق است. اما اغلب کاربران از ایرپادشان بدون مشکلی در هنگام ورزش استفاده می‌کنند و حتی برخی سهوا آن را در لباسشویی انداخته‌اند و مشکلی پیش نیامده است.

آیا ایرپاد در مقابل آب مقاوم است؟

خیر، نسل اول و دوم ایر‌پاد هیچ کدام ضد آب نیستند. آن‌ها گواهی IP ندارند که بدان معناست در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم نیستند. نباید از ایرپاد هنگام شنا استفاده کنید و حتی مدت زمان زیادی در معرض مایعات قرار دهید.

آیا ایرپاد در مقابل عرق مقاوم است؟

متاسفانه خیر. نبود گواهی IP یعنی این دستگاه هیچگونه مقاومتی را ندارد و شما نمی‌توانید از این دستگاه هنگام فعالیت‌های ورزشی و کاری سنگین، که باعث عرق کردن می‌شوند، استفاده کنید.

گزارش‌های بسیاری منتشر شده است که ایرپا‌د از ماشین لباسشویی نجات یافته است اما این به معنای ضدآب بودن دستگاه نیست. این را می‌توان به ساختار دستگاه و مهندسی اپل نسبت داد اما قطعا ایرپا‎‌د در یک لیوان آب نیز مدت زیادی را دوام نمی‌آورد.

اگر ایرپاد شما در معرض مایعات قرار بگیرد و خراب شود حتی گارانتی رسمی اپل نیز آن را تعویض نخواهد کرد.

اگر یک ایرباد بی‌سیم می‌خواهید که در مقابل آب و عرض مقاومت است، Powerbeats Pro گزینه مناسبی می‌باشد. این دستگاه تحت برند بیتس عرضه می‌شود اما مالکیت این کمپانی نیز به اپل تعلق دارد. این دستگاه طراحی متفاوتی نسبت به ایر‌پاد دارد اما کیفیت صدای بهتر، عمر باتری طولانی‌تر و گواهی مقاومت در برابر عرق را دارا است.

اپل Powerbeats Pro را با طراحی خاص و قابلیت‌هایش، برای ورزشکاران تهیه کرده است. متاسفانه این ایرباد همانند ایرپاد دارای قاب شارژ بی‌سیم نیست. البته Powerbeats Pro در حدود ۹۰ دلار از ایرپاد با قاب شارژ سیمی گران‌تر است و این قیمت می‌تواند توجیه کننده کیفیت صدای بهتر، عمر باتری بیشتر و مقاومت در برابر عرض باشد.

AirPodsAirPods 2ایرپاد