بررسی ایرپاد پرو (۲۰۱۹)

پس از موفقیت ایرپاد اصلی، اپل این دستگاه را به مرحله جدیدی برده است. کوپرتینویی‌ها با معرفی ایرپاد به دسته ایرباد واقعا بی‌سیم، معنا بخشیدند و حالا محصولی سطح بالاتر به نام ایرپاد پرو را معرفی کرده‌اند که ۲۵۰ دلار قیمت دارد. اما آیا این محصول ارزش خرید دارد؟ معایب و مزایای آن چیست؟ چه کاربرانی باید آن را انتخاب کنند؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما در نقد و بررسی کامل Airpods Pro همرا باشید.

همچنین بخوانید:

طراحی و راحتی

قاب شارژ با طراحی جدید همراه ایرپاد پرو عرضه شده که کمی بزرگتر و مستطیلی شکل است اما با همان رنگ سفید براق همراه می‌باشد که برخلاف قاب رقبا به راحتی در جیب جا می‌شود. (برگرفته از تبلیغات گوشی ایرانی GLX 😄)

در حالی که ایرپاد نسل یک و دو از طراحی بیرون گوشی پیروی می‌کردند اما ایرپاد پرو دارای طراحی درون گوشی است. این دستگاه دارای سری پلاستیکی قابل تعویض است که متناسب با اندازه گوشتان می‌توانید آن را تغییر دهید. این طراحی ممکن است باعث ناراحتی برخی شود اما امکان ایزوله و کیفیت بهتر را به همراه دارد.

اپل با طراحی دریچه‌های ویژه‌ای، سعی بر برقرار کردن تعادل فشار داشته که ناراحتی ذاتی این نوع هدفون درون گوشی را به حداقل برساند. این دریچه در کنار وزن بسیار کم ایرپاد پرو باعث راحتی فوق‌العاده در هنگام استفاده از این ایرباد بی‌سیم می‌شود. البته به طوری نیست که گاها فراموش کنید آن‌ها را به گوشی دارید اما هنگام استفاده از ایرپاد پرو نسبت سایر هدفون‌های درون گوشی، راحتی بیشتری را احساس می‌کنید.

گذشته از آن، در حالی که زبان طراحی ایرپاد پرو همانند نسل قبلی است اما کوچک‌تر از آن است، به خصوص ساقه آن، که یک تغییر عالی است.

از نظر پایداری ایرپاد پرو فوق‌العاده است. طراحی ارگونومیک و وزن سبک، آن‌ها را قادر می‌سازند که در گوش محکم بمانند بدون اینکه به آرامی جابجا شوند و کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار دهند.

کیفیت صدا

ایرپاد پرو همانند نسل قبلی خود به سادگی تمام با آیفون، آیپد و آیپاد جفت سازی می‌شود، فقط کافی است که درب قاب را هنگامی که بلوتوث دستگاه روشن است باز کنید و جفت سازی را از تغییر دستگاه و پنجره پاپ آپ نمایش داده شده، تایید کنید.

یکی از ایراداتی که به ایرپاد گرفته می‌شد کیفیت و قدرت صدا بود اما حالا ایرپاد پرو با طراحی جدید و دریوارهای به روز شده، این نقص‌ها را تا حد زیادی رفع کرده است.

صدای ایرپاد پرو عالی است. نه اینکه فقط به عنوان یک ایرباد بی‌سیم، این نتیجه گیری کلی است. آن‌ها هنوز هم در ارائه صداهای پایین ضعف دارند اما از صدای خروجی ایرپاد معمولی قوی‌تر است و در مقایسه با سایر ایربادهای بی‌سیم بسیار بهتر است.

ایرپاد پرو کمی روی صداهای بالا تاکید دارد اما به طور کلی در تمامی سطوح صدا کاملا واضح و خوب عمل می‌کند.

مکالمه با ایرپاد پرو یک تجربه خوب است. البته ما نمی‌توانیم بگوییم که صدای تماس گیرنده شگفت انگیز است چون صدا رد و بدل شده از طریق شبکه مخابراتی محدودیت کیفیتی دارد. میکروفون‌هایی که اپل از آن‌ها استفاده کرده از کیفیت مطلوبی برخوردار است، هیچ شکایتی از تماس گیرندگان در مورد صدای دریافتی نداشتیم.

حدف نویز فعال و اکولایزر تطبیقی

برای یک هدفون درون گوشی عملکرد حذف نویز فعال ایرپاد پرو بسیار خوب بود. آن‌ها به خوبی از پس صداهای مزاحم اطراف برمی‌آیند و گوش شما صداهای اطراف را هنگام استفاده از ایرپاد پرو نمی‌شنوند، البته قطعا عملکردی به خوبی هدفون‌های رو گوشی بزرگی همانند WH-1000XM3 سونی ندارد.

شما امکان فعال و غیرفعال کردن حذف نویز را دارید، همچنین یک حالت به عنوان شفافیت تعبیه شده که شما از صدای محیط آگاه شوید. به سادگی و با استفاده از دکمه حساس به فشار روی بدنه ایرپاد، می‌توانید بین حالت حذف نویز فعال و شفافیت سوییچ کنید.

توجه داشته باشید که ویژگی حذف نویز فعال فقط در درجه اول برای فیلتر کردن صداهای فرکانس پایین همانند صدایی که زمان پرواز می‌شنوید، طراحی شده است و عملکرد واقعا خوبی هم در این سطح دارد اما صداهایی که واضح‎تر و فراکنس بالاتری دارند، مسدود نمی‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ایرپاد پرو اکولایزر تطبیقی است. ایرپاد حرفه‌ای اپل از میکروفون داخلی استفاده می‌کند که صدایی که شما می‌شنوید را دریافت و سپس آن را برای تنظیم فرکانس‌های کم و متوسط استفاده می‌کند که شما صدای کامل‌تر و طبیعی‌تر را بشنوید.

تنها راه غیرفعال کردن Adaptive EQ یا همان اکولایزر تطبیقی، خاموش کردن حذف نویز فعال است. با این حال فعال بودن آن بسیار خوب می‌باشد زیرا عملکرد آن برای سطح پایین صدا بسیار تاثیر گذار است.

عمر باتری

ایرپاد پرو با یک بار شارژ تا ۴.۵ ساعت عمر باتری دارد که کمی کمتر از ۵ ساعت ایرپاد معمولی است. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها جدید و کاهش اندازه، این کاهش عمر باتری قابل قبول است.

با این حال همانند نسل‌های قبلی شما با حضور قاب آن می‌توانید ۲۴ ساعت با آن به موزیک گوش دهید.

برای مقایسه، جدیدترین Galaxy Buds سامسونگ با هر بار شارژ ۶ ساعت دوام می‌آورد اما قاب آن‌ها فقط ۷ ساعت دیگر به عمر کارشان اضافه می‌نماید و مجموعا ۱۳ ساعت می‌شود.

با این حال WF-1000XM3 سونی با هر بار شارژ ۶ ساعت کار می‌کند و در کل با حضور قابش ۲۴ ساعت کارایی دارد. اما قاب آن بزرگتر است و نمی‌توان آن را برتر از ایرپاد پرو دانست.

نتیجه گیری

ایرپاد پرو را می‌توان یک ایرباد بی‌سیم گران قیمت دانست که ۲۵۰ دلار برای داشتن آن باید هزینه کنید، در حالی که ایرپاد معمولی اپل ۱۶۰ دلار قیمت دارد. با این حال طراحی زیبا، کیفیت صدای عالی و ویژگی حذف نویز فعال بسیاری از کاربران را برای خرید ترغیب خواهد کرد. به خصوص برای کسانی که به حضور در اکو سیستم راحت اپل عادت دارند.

۸۶%
عالی

ایرپاد پرو

  • طراحی
  • قیمت
  • امکانات
  • باتری
ایرپادایرپاد 2019ایرپاد پرو
  • سعید روانبخش

    سلام جناب عزیزی
    مطالب سایت و کانالتون خیلی عالی هستش.فقط یکم دیر به دیر آپدیت میشه که اینم امیدوارم به خاطر این باشه که میخواین سوپرازمون کنین.
    بازم ممنونم از شما

    • پیمان عزیزی

      سلام
      حقیقتا از یک طرف زندگی شخصیم یک مقدار شلوغ هستش، از طرف دیگر هم در حال آماده سازی قالب جدید هستم و نهایت تلاشم این هستش که سریعتر این رویه به پایان برسه
      ممنون از لطفتون

      • سعید روانبخش

        سلام
        ممنونم از شما.انشالا که همه اتفاقات خوب برای شما در جریان باشه.ما مشتاقانه منتظر قالب جدید شما هستیم.