بررسی باتری و شارژ ایرپاد و قاب آن

یک کاربر شارژ شدن ایرپاد و قاب آن را بررسی کرده است و جزئیات جالبی را از آن به دست آورده است که زمان شارژ، شارژ تدریجی، شارژ سریع و … را مشخص می‌کند. این بررسی توسط یکی از کاربران Reddit با نام کاربری colinstalter صورت گرفته است که یک گراف نیز برای آن منتشر کرده که در بالا قابل مشاهده است.

وی ایرپاد نسل دوم خود را با استفاده از شارژر و کابل بی‌سیم استاندارد اپل شارژ کرده است و درصد باتری را در زمان‌های مختلف اندازه گیری کرده است.

نکات کلیدی این بررسی:

  • شدت شارژ ایرپاد در ۳.۵ دقیقه اول بیشتر از حالت معمول است و ۲.۳۵ وات می‌باشد (۰.۴۶A / 5.1V)
  • ۳۰ دقیقه برای شارژ کامل ایربادها از حالت کاملا خالی نیاز است
  • برای شارژ کامل قاب و ایرپاد کامل تخلیه شده زمان ۲ ساعت نیاز است
  • تا زمانی که ایرپاد ۲۰ درصد شارژ نشده باشد قاب شارژ نمی‌شود
  • ایرپاد و قاب هیچگاه بیش از ۲.۵ وات دریافتی ندارند

قاب احتمالا برای اینکه بتواند به خوبی با ایرپاد ارتباط برقرار کند منتظر می‌ماند تا ۲۰ درصد شارژ شود. اگر دقت کرده باشید کیفیت صدا و پایداری اتصال زمانی که شارژ ایرپاد کمتر از ۲۰ درصد باشد تحلیل می‌رود، به خصوص زمانی که بوق دوم به معنای رسیدن شارژ به ۱۰ را بشنوید.

نکته جالب دیگر این است که زمانی که درب قاب را باز می‌کنید قدرت دریافتی تا ۳-۴ دقیقه افزایش می‌یابد. احتمالا زمانی که درب قاب بسته است در حالت کم مصرف قرار می‌‎گیرد و زمانی که باز می‌شود این حالت غیر فعال می‌شود.

زمانی که شارژ ایرپاد به ۲۰ درصد می‌رسد، قاب شارژ تدریجی ایربادها را تا ۹۰ درصد ادامه می‌دهد. شما اگر قاب را به تنهایی به شارز بزنید، شارژ شدت یافته فقط در ۱۰ دقیقه اول صورت می‌گیرد و انرژی دریافتی حدود ۱.۴۳ وات است.

کالبد شکافی که روی ایرپاد صورت گرفته مشخص کرده قاب ایرپادهای جدید ۱۵۲۰ mWh و هر کدام از گوشی‌ها ۹۳ mWh ظرفیت دارند که مجموعا ۱۷۰۶ mWh می‌شود. شما می‌توانید ایرپاد را به شارژر قدرتمندتری متصل کنید اما تاثیری ندارد چون دریافتی این دستگاه تغییری نخواهد کرد.

AirPodsAirPods 2ایرپادایرپاد 2