آموزش اضافه کردن افکت حلقه تکرار، بازگشت و نوردهی طولانی در آیفون و مک

تصاویر Live یا همان زنده، کلیپ‌های کوتاهی هستند که در قالب عکس در اختیار شما می‌باشند. شما می‌توانید روی آن‌ها بزنید و نگه دارید تا حرکت و صدای ضبط شده را نیز بشنوید و ببینید. از آن جایی که تصاویر زنده مانند فیلم‌های کوتاه هستند، شما می‌توانید کارهای جالبی با آن‌ها انجام هید، مانند اضافه کردن افکت‌های حلقه تکرار، بازگشت و نوردهی طولانی.

اگر می‌خواهید این سه افکت را به تصاویر خود اضافه کنید، ما اینجا روش انجام در iOS و macOS را داریم و به راحتی می‌توانید در آیفون و مک خود افکت حلقه تکرار، بازگشت و نوردهی طولانی را اضافه نمایید.

اضافه کردن افکت حلقه تکرار (loop) ، بازگشت (bounce) و نوردهی طولانی (long exposure)در آیفون و آیپد

تصویر زنده یا لایو مورد نظرتان را باز کنید. برای دسترسی به تمامی تصاویر زنده می‌توانید در آیفون تب Albums و سپس پوشه Live Photos را انتخاب نمایید. در آیپد نیز از سایدبار و زیر شاخه Media Types، تمامی اینگونه تصاویر در دسترس هستند.

۱- وقتی لایو فوتو یا همان تصویر زنده شما باز است، عکس را به بالا بکشید.

۲- پنجره افکت‌ها زیر عکس به شما نمایش داده می‌شود.

۳- اگر گزینه Loop را انتخاب کنید، شما یک ویدیو دارید که بارها بدون توقف، پخش می‌شود. اگر گزینه Bounce را انتخاب نمایید، کلیپ ویدیویی شما به جلو می‌رود و سپس برعکس به ابتدا می‌آید. اگر هم Long Exposure را انتخاب کنید، همان افکت نوردهی طولانی را خواهید داشت که در آن عناصر ثابت واضح، و عناصر در حرکت محو دیده می‌شوند.

۴- افکتی که روی عکس اعمال شود، در بالای صفحه سمت چپ نیز دیده می‌شود و تغییرات به صورت خودکار ذحیره می‌گردند.

حذف افکت

شما به راحتی می‌توانید تغییرات را به عقب برگردانید. برای این کار همان مراحل بالا را دنبال کنید و سپس گزینه Live را در مرحله سوم انتخاب نمایید.

افزودن افکت حلقه تکرار _loop_ ، بازگشت _bounce_ و نوردهی طولانی _long exposure_در مک

تصویر زنده مورد نظرتان را انتخاب کنید، این نوع تصاویر همه در پوشه Live Photos در ستون سمت چپ در دسترس هستند و سپس مراحل زیر را دنبال نمایید.

۱- روی گزینه Edit در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

۲- در پایین صفحه سمت راست نوار، روی کادر کشویی Live کلیک کنید. مطمئن شوید که آیکون تصویر زنده در سمت چپ فعال باشد (آیکونی که شبیه به چند دایره درون هم است و باید به رنگ زرد باشد.)

۳- افکت مورد نظرتان را از بین گزینه‌های Loop, Bounce و Long Exposure انتخاب کنید.

۴- برای ذخیره تغییرات روی گزینه Done بزنید.

حذف افکت

بازگرداندن تغییرات بسیار راحت است. برای این کار تصویر مورد نظرتان را باز کنید و بعد از Edit گزینه Revert to Original را انتخاب کنید و سپس روی Done بزنید. اگر شما تغییر دیگری روی عکس داده‌اید که می‌خواهید از دست نرود، فقط از کادر کشویی استفاده کنید و گزینه Live را انتخاب نمایید.

مبتدی