قیمت آیفون ۱۲ لو رفت؟

اطلاعات جدیدی از سوی Jon Prosser، یوتیوبر مشهور، منتشر گردیده و در این اطلاعات به قیمت سری آیفون ۱۲ پرداخته شده است. این فرد قبلا قیمت آیفون SE 2020 را درست اعلام کرده بود و می‌توان به اطلاعات این بارش هم اعتماد کرد.

طبق این اطلاعات ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۲ ۵G با صفحه نمایش ۵.۴ اینچی اولد و دوربین دوگانه با قیمت پایه ۶۴۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد. در صورت صحت این اطلاعات یعنی ارزان قیمت‌ترین مدل سری آیفون ۱۲، از آیفون ۱۱ هم ارزان‌تر است که با برچسب قیمت ۶۹۹ دلاری عرضه شد. در ردیف بعدی آیفون ۱۲ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و قیمت ۷۴۹ دلاری قرار دارد. مانند نسخه ۵.۴ اینچی این آیفون هم از ۵G و یک دوربین دوگانه بهره می‌برد. تنها تفاوت آن صفحه نمایش بزرگتر ۶.۱ اینچی است.

دو مدل آیفون ۱۲ «پرو» هم عرضه خواهد شد. مدل‌های پرو با دوربین سه گانه و اسکنر لیدار خود را از مدل‌های معمولی متمایز می‌کنند. قطعا تفاوت‌های دیگر هم وجود دارد که در حال حاضر با اطمینان نمی‌توان از آن‌ها سخن گفت. ارزانترین مدل سری پرو با قیمت ۹۹۹ دلار معرفی می‌شود و آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد. این قیمت‌هایی است که اپل برای آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هم در نظر گرفته بود.

به طور خلاصه ما با این ۴ مدل روبرو هستیم:

  • آیفون ۱۲ با صحفه نمایش اولد ۵.۴ اینچی، ۵G، دوربین دوگانه، ۶۴۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پلاس با صفحه نمایش اولد ۶.۱ اینچی، ۵G، دوربین دوگانه، ۷۴۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو با صفحه نمایش اولد ۶.۱ اینچی، ۵G، دوربین سه گانه با اسکنر لیدار، ۹۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو مکس با صفحه نمایش اولد ۶.۷ اینچی، ۵G، دوربین سه گانه با اسکنر لیدار، ۱۰۹۹ دلار

طبق شایعات اپل فقط از ۵G sub-6GHz در مدل غیر پرو استفاده می‌کند و پشتیبانی از mmWave 5G مختص مدل پرو است. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion در آیفون داشتیم که آن هم مجددا مختص به مدل‌های پرو خواهد بود. گفته می‌شود ناچ هر ۴ مدل سری آیفون ۱۲ کوچکتر می‌شود. گفته می‌شود مدل معمولی آیفون ۱۲ چند هفته زودتر از مدل پرو آن به دست کاربران خواهد رسید.

آیفون ۱۱ به خاطر قیمت نسبتا مناسب و عملکرد عالی دوربین، موفقیت خوبی را برای اپل به همراه داشت. اگر اپل واقعا مدل پایه آیفون ۱۲ را با قیمت ۶۴۹ دلار روانه بازار کند، می‌تواند پیروزی دیگری را برای این کمپانی آمریکایی به ارمغان بیاورد. با توجه به شرایط اقتصادی به خاطر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مصرف کنندگان تمایلی به تهیه تلفن هوشمند گران قیمت ندارد و یک گزینه ۶۴۹ دلاری بسیار انتخاب مناسبی است.

همچنین بخوانید:

آیفون 12آیفون 12 پروآیفون 12 پرو مکسآیفون 12 پلاسآیفون 2020آیفون 5G