مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ امکان شارژ سریع از طریق پورت USB-C را ندارد

اپل در رویداد Unleashed از مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ رونمایی کرد. مک بوک پرو جدید در کنار قابلیت شارژ با مگ سیف عرضه می‌شود و برای اولین بار، لپ تاپ اپل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به ادعای اپل، باتری مک بوک پرو ۲۰۲۱ ظرف ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد می‌رسد.

شارژ سریع در مک بوک پرو هیجان انگیز می‌باشد اما اپل ما را از محدودیتی آگاه نکرده است. مک بوک پرو جدید را می‌توان از طریق مگ سیف یا تاندربوت (همان پورت USB-C) شارژ کرد. با این حال فقط مدل ۱۴ اینچی مک بوک پرو ۲۰۲۱ از طریق تاندربولت و مگ سیف به صورت سریع شارژ می‌شود و مک بوک پرو ۱۶ اینچی، فقط از طریق مگ سیف شارژ سریع می‌شود.

دلیل این محدودیت تفاوت ظرفیت شارژ دو مدل مک بوک پرو است. پورت‌های تاندربولت ۴ تا حداکثر ۱۰۰ وات ساعت جریان برق را پشتیبانی می‌کنند. مک بوک پرو ۱۴ اینچی دارای آداپتور ۶۷ وات برای نسخه ۸ هسته‌ای و آداپتور ۹۶ وات برای نسخه ۱۰ هسته‌ای است و به عبارت دیگر به حداکثر ظرفیت تاندربولت ۴ نمی‌رسد.

اما مک بوک پرو ۱۶ اینچی از شارژر ۱۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند که تاندربولت فقط می‌توان ۱۰۰ وات آن را عبور دهد. بنابراین اگر خواهان شارژ سریع در مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ هستید، حتما باید از مگ سیف استفاده نمایید.

البته این مسئله به اپل ارتباطی ندارد و محدودیتی است که این نوع پورت به طور کلی دارد. با وجود اینکه امکان شارژ مک بوک پرو ۱۶ اینچی از طریق هر سه پورت تاندربولت ۴ وجود دارد، اما سرعت آن محدود است. ای کاش اپل به این مسئله می‌پرداخت که خریداران تصمیم آگاهانه بگیرند.

مدل پایه مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به ترتیب ۱۹۹۹ و ۲۴۹۹ دلار قیمت دارد. شما می‌توانید از این لینک مشخصات فنی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ را مطالعه نمایید.

مک بوک پرومک بوک پرو 14 اینچیمک بوک پرو 16 اینچیمک بوک پرو 2021