افزایش بایکوت اپل توسط چینی‌ها

با توجه به گزارش‌های منتشر شده از فروش آیفون، اپل شرایط خوبی را در چین تجربه نمی‌کند و به نظر می‌رسد که بدتر هم می‌شود. با وجود جنگ تجاری اخیر آمریکا چین، کوپرتینونیی‌ها با بایکوت اپل در چین مواجه هستند. در این جنگ اقتصادی بسیاری از کسب و کارهای آمریکا در چین ضربه خورده‌اند اما اپل با توجه به حضور گسترده‌ای که در این کشور دارد به طور خاص تحت تاثیر قرار گرفته است.

معمولا دولت چین به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان می‌دهد و آن‌ها را تلافی می‌کند اما این بار مصرف کنندگان که تعیین کننده اصلی هستند نیز وارد عمل شده‌اند. مردم چین برای تحریم کمپانی کالیفرنیایی متحد شدند و به نظر می‎رسد که به خوبی این امر پیش می‌رود چون به آرامی در حال افزایش است. این اقدام بیشتر از زمان بازداشت یک شهروند چینی به خاطر دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدت گرفت.

تحلیلگران اقتصادی کمپانی مریل لینچ، اتان هریس و آدیتیا باوه در یادداشت اخیر خود به این مسئله اشاره داشته‌اند. طبق نظر سنجی که صورت گرفته مصرف کنندگان چینی و هندی تمایل زیادی به خرید یک آیفون ندارند و علاقه بیشتری به خرید شیائومی و سامسونگ نشان داده‌اند.

وفاداری بخشی بزرگ از فرهنگ چین می‌باشد و این باعث بایکوت اپل توسط آن‌ها شده است. تولید کنندگان چینی از لحاظ فروش جز بهترین‌های بازار جهانی هستند و با پیشرفت‌های خود تصمیم مصرف کنندگان چینی را برای بایکوت اپل راحت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.