آیفون ۱۶ پرو با فیس آیدی زیر صفحه نمایش

شایعات اخیر حاکی از آن است که آیفون ۱۶ پرو ۲۰۲۴ با فناوری فیس آیدی زیر صفحه نمایش همراه است تا نسبت صفحه نمایش به بدنه افزایش یابد.

اپل دو سال گذشته را صرف خلاصی از بریدگی بد نام خود کرده که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و فناوری فیس آیدی را در خود جای داده است.

ابتدا بریدگی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس به طور قابل توجهی کوچکتر از مدل قبلی خود شد. یک سال بعد، اپل این شکاف را با جزیر پویا یا همان Dynamic Island جایگزین کرد، یک برش به شکل قرص که شکل و اندازه را برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها تغییر می‌دهد.

اپل بهینه سازی صفحه نمایش خود را همچنان ادامه می‌دهد و به گفته‌ی The Elec، این کمپانی مستقر در کوپرتینو قصد دارد دوربین TrueDepth را در آیفون ۱۶ به زیر صفحه نمایش منتقل کند و به جای بریدگی کپسول شکل پنل جلویی، با یک حفره دایره‌ای مواجه خواهیم بود.

فیس آیدی زیر صفحه نمایش برای آیفون ۱۵ پرو

به گفته Elec، بریدگی کپسول شکل آیفون ۱۴ پرو به دلیل برخی از محدودیت‌های فعلی فناوری در آیفون ۱۵ پرو نیز حضور دارد. این با شایعات دیگر که نشان می‌دهد کل سری آیفون ۱۵ با جزیره پویا همراه است، مطابقت دارد.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که اپل می‌تواند در آینده از یک دوربین زیر پنل (UPC) استفاده کند، شاید دو سال بعد از پیاده سازی انتقال فیس آیدی به زیر صفحه نمایش. این یعنی آیفون ۱۹ پرو که در سال ۲۰۲۷ عرضه می‌شود، ممکن است هیچ بریدگی صفحه نمایشی نداشته باشد. همچنین بخوانید: معرفی آیپد ۱۰ با طراحی جدید، USB-C، تراشه A14 و

همچنین راس یانگ نیز پیش از این توییتی با اطلاعات تقریبا مشابه این گزارش زده بود.

راس یانگ که تحلیلگر شناخته شده حوزه صفحه نمایش است، یک نقشه راه به اشتراک گذاشت که اپل چگونه فناوری صفحه نمایش خود را پیش می‌برد که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

صفحه نمایش آیفون اپل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.