هزینه اجاره آیفون چقدر خواهد بود؟

چند روز پیش گزارش شد که اپل در حال بررسی یک برنامه اشتراک ماهانه سخت افزاری است که به کاربران امکان اجاره دستگاه‌هایی مانند آیفون را می‌دهد. اولین بار در سال ۲۰۱۹ این مسئله گزارش شده بود که سرمایه گذاران می‌خواهند غول کوپرتینویی آیفون را به صورت اشتراکی بفروشد. اکنون اطلاعات بیشتری از این مسئله در دسترس است و هزینه احتمالی اجاره آیفون را داریم.

اپل در حال حاضر یک برنامه ارتقا آیفون دارد که بخشی از هزینه گوشی را در ۲۴ ماه پرداخت می‌کنید. وقتی اقساط تمام شد، گوشی مال شما می‌شود. اما سرویس اشتراک آیفون یک سرویس تقریبا اجاره است و شما هرگز صاحب دستگاه نمی‌شوید.

برنامه ارتقای آیفون از ۳۵.۳۳ دلار در ماه شروع می‌شود و مارک گورمن از بلومبرگ بر این اساس می‌گوید که هزینه اجاره آیفون کمی پایین‌تر خواهد بود. طبق این شرایط هزینه اجاره ماهیانه مدل‌های محبوب آیفون به شرح زیر است:

  • آیفون ۱۳: ۳۵ دلار در ماه
  • آیفون ۱۳ پرو : ۴۵ دلار در ماه
  • آیفون ۱۳ پرو مکس: ۵۰ دلار در ماه

این طرح احتمالا شامل خدمات دیگری مانند اشتراک سرویس‌های Apple One و AppleCare نیز می‌شود.

انگیزه اپل از این طرح مشخص است و جای تعجبی ندارد؛ کسب درآمد. در گزارش ۲۰۱۹ گفته شد بود که چنین برنامه‌ای شرکت را قادر می‌سازد تا درآمد مکرر داشته باشد. یک کاربر معمولی اپل هر سه سال یکبار آیفون خود را ارتقا می‌دهد، این یعنی هر سه سال یکبار حدود ۸۲۵ دلار برای خرید یک گوشی اپل هزینه می‌کند.

در مقابل فردی که از سرویس اشتراکی اپل استفاده می‌نماید، طی سه سال ۱۲۶۰ دلار (۳۵ دلار*۳۶ ماه) پرداخت می‌کند. بعد از پایان اشتراک نیز اپل می‌تواند دستگاه دست دوم را بفروشد و در آمد بیشتری کسب کند.

مصرف کنندگان نیز با این طرح مجبور به پرداخت هزینه بالا در ابتدا نیستند و می‌توانند به راحتی هر ساله آیفون جدید را داشته باشند.

انتظار داریم که اپل این برنامه را در سال ۲۰۲۲ یا نهایتا ۲۰۲۳ به طور رسمی معرفی کند.

از طريق بلومبرگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.