نارضایتی اپل از محدودیت‌های بلوتوث برای ایرپاد

گری گیوز، معاون آکوستیک اپل و اریک ترسکی، رئیس بازاریابی ایرپاد، با What Hi-Fi درباره توسعه ایرپاد ۳ گفتگو کرده‌اند. در این مصاحبه گیوز به محدودیت‌های بلوتوث اشاره کرد و همچنین نکات جالبی را در مورد ایرپاد ۳ ارائه داد.

زمانی که از گیوز پرسیده شد که آیا بلوتوث سخت افزار ایرپاد را متوقف می‌کند و در نهایت منجر به کاهش کیفیت صدا می‌گردد، در ابتدا سعی کرد سوال را نادیده بگیرید اما در نهایت به محدودیت‌های ناشی از استفاده از بلوتوث اشاره کرد. او همچنین تاکید کرد که اپل پهنای باند بیشتری می‌خواهد.

گیوز در این مصاحبه شرح داده که ایرپاد ۳ از پایه ساخته شده است. بلندگوی آن از یک سیستم آکوستیک پیچیده برای به حداقل رساندن اعوجاج و همچنین فشار در کانال گوش ساخته شده است. همچنین دارای پورت باس تنظیم شده برای بهبود کیفیت صدا می‌باشد.

همچنین بخوانید:

معاون آکوستیک اپل به این مسئله پرداخت که چگونه شکل گوش و حتی عرض سر در درک صدا تاثیر گذار است. این عوامل را می‌توان به صورت ریاضی توسط تابع انتقال مرتبط با سر یا همان HRTF دریافت نمود. تیم آکوستیک اپل هزاران HRTF ثبت کرد تا بهترین را که نزدیک‌ترین پاسخ برای همه است، به دست آورد.

وی افزودن تیم ایرپاد نقاط قوت ایرپاد ۲ را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که اغلب کاربران ترجیح می‌دهند که ایرپاد کاملا گوششان را کیپ نکند. با این حال طراحی آن بسیار چالش برانگیز بود، چون هیچ دو گوش یکسانی وجود ندارد. این باعث شد که ایرپاد پرو و ایرپاد ۳ ویژگی اکولایزر تطبیقی را داشته باشند که یک پاسخ فرکانسی واقعا ثابت در هر گوش را ارائه دهد.

گیوز همچنین تاکید کرد که تیم درک کرده که چگونه موسیقی یک تجربه احساسی در سطح بسیار عمیق برای مردم ایجاد می‌کند. او گفت که اپل با یک تیم حرفه‌ای از شنوندگان و تیونرهای منتقد کار می‌کند تا به صدای طبیعی‌تری برسد.

از طريق What Hi-Fi
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.