باگ امنیتی خطرناک گوگل کروم

طبق گزارش منتشر شده از سوی Confiant، یک باگ امنیتی خطرناک در گوگل کروم iOS وجود دارد که گروهی از مجرمان به اسم eGobbler را قادر می‌سازد حساب‌های بانکی کاربران آیفون را خالی کند! این گروه تبیلغات فیک در مرورگر نمایش می‌دهد که کاربر را به سایت دیگری هدایت می‌کند و در آن رمز عبور و سایر اطلاعات وارد شده کاربر را به دست می‌آورد.

آخرین حمله در حدود دو هفته پیش آغاز شد و شش روز طول کشید. طی این حمله حدود ۵۰۰ میلیون آگهی فیک به کاربران آیفون که اغلبا ساکن آمریکا بودند ارسال شد. در طول حمله اخیر، تبیلغات eGobbler با دامنه .World قابل شناسایی بود. حتی اگر مرورگر کروم دارای مسدود کنند پاپ آپ باشد، کمپانی Confiant روش استفاده شده برای دور زدن آن را یافته است. این شرکت امنیتی اعلام کرده است که هنگامی که گوگل این اکسپلویت را برطرف کند، روش کار eGobbler را تشریح می‌کند.

از آن جایی که این گروه اغلب حملات خود را در تعطیلات انجام می‌دهد، نگرانی‌هایی برای تعطیلات پیش روی عید پاک وجود دارد. معمولا این حملات در ۳۶ تا ۴۸ ساعت به حداکثر خود می‌رسند. این حملات از یک سرور قانونی تبلیغات صورت می‌گیرند و تیم کروم نیز به کاربران، مخصوصا کاربران آمریکایی، هشدار داده است که برنامه کروم خود را حذف کنند. در صورتی که با سافاری مشکل دارید می‌توانید از سایر مرورگرهای شخص ثالث استفاده نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.