آیفون ۱۳ از تاچ آیدی درون صفحه نمایش بهره می‌برد

اپل احتمالا آیفون ۱۳ را با فیس آیدی و همچنین یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته زیر صفحه نمایش عرضه خواهد کرد.

به گزارش وال استرین ژورنال، اپل به دنبال اضافه کردن اسکنر تاچ آیدی اپتیکال زیر صفحه نمایش سری آیفون ۱۳ است. این اطلاعات توسط یک کارمند سابق اپل به دست وال استریت رسیده و او گفته که سنسور اپتیکال از یک سنسور اولتراسونیک قابل اطمینان‌تر است. سامسونگ تنها تولید کننده‌ای است که در حال حاضر از سنسور اولتراسونیک در پرچمداران خود استفاده می‌کند و سایر تولید کنندگان از سنسورهای نوری به این منظور استفاده می‌نمایند.

صرف نظر از اینکه اپل چه فناوری را برای تاچ آیدی خود در نظر می‌گیرد، حتما باید استانداردهای امنیتی مشابه تاچ آیدی آیفون SE 2020 را داشته باشد. اپل بارها ثابت کرده که هیچ گونه مصالحه‌ای در زمینه امنیت ندارد.

چندی پیش مارک گورمن از سوی بلومبرگ نیز گزارش مشابهی را منتشر کرده بود که اپل به دنبال قرار دادن تاچ آیدی درون صفحه نمایش برای آیفون ۱۳ یا همان آیفون ۲۰۲۱ است.

اگرچه در این گزارشات ذکر نشده، اما شاید گزینه دیگر اپل قرار دادن تاچ آیدی در کلید کناری آیفون ۱۳ باشد. اپل در حال حاضر این کار را در آیپد ایر جدید انجام داده و اسکنر تاج آیدی در دکمه کناری دستگاه قرار گرفته است.

در حالی که تولید کننده‌های اندرویدی همگی به اسکنر اثر انگشت درون صفحه روی آوردند، اپل فیس آیدی را در دستگاه‌های خود قرار داد که یک راه حل امن است. با این حال فیس آیدی در شرایط فعلی چندان مناسب نیست و با همه گیری کرونا بسیاری از مردم ساعت‌ها با ماسک همراه هستند. در این شرایط افزودن یک روش احراز هویت دیگر، یک کار منطقی از سوی اپل است. همچنین قبل از کرونا نیز برخی از کاربران به فیس آیدی علاقه چندانی نداشتند، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا!

از طريق Wall Street Journal
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.