iOS 13.6 و iPadOS 13.6 منتشر شد [تغییرات و دانلود]

اپل امشب نسخه نهایی iOS 13.6 و iPadOS 13.6 را در اختیار عموم قرار داد. برخلاف iOS 13.5 و iPadOS 13.5 که به روزرسانی‌های نسبتا بزرگ محسوب میشدند، iOS 13.6 و iPadOS 13.6 آپدیت جزئی هستند. این آپدیت جدید دارای چند ویژگی مهم است اما بیشتر روی رفع مشکلات تمرکز دارد چون این به احتمال قریب به یقین آخرین آپدیت iOS 13 و iPadOS 13 است.

تغییرات iOS 13.6 و iPadOS 13.6 چیست؟

Car Key

اپل در کنفرانس WWDC 2020 که iOS 14 را معرفی نمود درباره Car Key صحبت کرد. اما ساکنین کوپرتینو منتظر عرضه iOS 14 برای در دسترس قرار دادن این قابلیت نشدن و با iOS 13.6 این ویژگی را به آیفون‌های سازگار اضافه کردند. ماشین‌هایی که از Car Key پشتیبانی می‌کنند، با آیفون می‌توان قفلشان را باز کردن و استارت زد! البته این ویژگی فعلا در BMW 2021 وجود دارد و امید است در پراید مدل ۱۴۰۰ هم اضافه شود.

کنترل بیشتر روی آپدیت خودکار

iOS 13.6 و iPadOS 13.6

در iOS 13.6 و iPadOS 13.6 اپل کنترل بیشتری در مورد نصب آپدیت‌های سیستم عامل به کاربران می‌دهد. پیش از این فقط یک گزینه برای دانلود و نصب آپدیت iOS و iPadOS وجود داشت. اما اپل این دو گزینه را از هم جدا کرده، یعنی می‌توان آپدیت سیستم عامل را به صورت خودکار دانلود کرد اما در صورت تمایل نصب آن به صورت دستی انجام داد.

صدای Apple News+

اپل نسخه صوتی روایت‌های Apple News+ را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که به جای خواندن یک مقاله به آن گوش دهند. یک قابلیت عالی به خصوصی برای زمانی که کاربران در حال رانندگی هستند و می‌خواهند اخبار و سایر مقالات به طور مثال در مورد آشپزی را فرا بگیرند. این ویژگی برای اولین بار در نسخه آزمایشی iOS 13.5.5 مشاهده شد.

اپل همپنین پشتیبانی از کارپلی را به برنامه News اضافه کرده و کاربران می‌توانند از مانیتور ماشین روایت‌های صوتی و اخبار را کنترل کنند.

Apple News Today

ویژگی‌های iOS 13.6 و iPadOS 13.6

اپل یک تغییر دیگر را هم در برنامه خبری خود داده است. بخش جدید Apple News Today یک پادکست صوتی روزانه است که در آن اخبارهای روز جذاب به کاربران ارائه می‌شود. این برنامه به طور رایگان برای همه کاربران از دوشنبه تا جمعه در ایالات متحده آمریکا در دسترس است.

اخبار محلی در آمریکا

با آپدیت iOS 13.6 و iPadOS 13.6 اپل در بخش‌های منتخب آمریکا اخبار محلی را پوشش می‌دهد. این اخبار از ناشران محلی ارائه می‌شود و موضوعات مهم را دربردارد.

بخش علائم در برنامه Health

برنامه Health در آی‌اواس ۱۳.۶ و آیپداواس ۱۳.۶ بخش جدیدی را به همراه دارد که می‌توانید علائم مختلف بیماری‌ها را در آن ثبت کنید. این شامل گرفتگی شکم، درد بدن و عضله، احتقان، یبوست و … است. علاوه بر این می‌توانید تعریف کنید که علائم شدید، معتدل، خفیف، برای حال یا گذشته هستند. هر یک از علائم با یک توضیح مختصر همراه است.

برنامه Apple News مکان خواندن را ذخیره می‌کند

یکی دیگر از تغییرات جزئی این به روزرسانی ذخیره موقیعت خواندن مقاله شما است. اگر هنگام خواندن مطلبی در Apple News برنامه را ببندید یا از مقاله خارج شوید و مجددا به آن بازگردید، مقاله از همان موقعیتی که آن را ترک کردید نمایش داده می‌شود. یک تغییر کوچک که می‌تواند تجربه کاربری بهتری را به ارمغان بیاورد.

دانلود و نصب iOS 13.6 و iPadOS 13.6

موارد گفته شده مهمترین تغییرات این نسخه‌ها بودند. اگر مورد مهم دیگری در این نسخه‌ها یافته شد حتما به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید. برای نصب iOS 13.6 و iPadOS 13.6 به صورت OTA به مسیر Settings > General > Software Update بروید.

همچنین می‌تونید فایل فریمور این نسخه‌ها را از لینک‌های زیر دریافت نمایید.

از طريق iPhoneHacks
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.