هواوی کارمندانش را به خاطر استفاده از آیفون جریمه کرد

اگر اخبار ما را دنبال کنید، حتما در مورد توییت‌هایی که سایر کمپانی‌ها با آیفون انجام می‌دهند قرار گرفته‌اید.

این مسئله از نظر تبلیغاتی می‌تواند برای یک کمپانی گران تمام شود. شاید مسئله از نظر محافل خبری چند روز بعد تمام شده به نظر بیاید، اما تاثیر بدی بر روی یک برند می‌گذارد. اخیر سامسونگ و هو‌اوی توییت‌هایی را از آیفون ارسال کرده‌اند که البته بعد از حساب توییتری هر دو پاک شدند. اما ماجرا برای هواوی هنوز تمام نشده است.

این موضوع با وجود جنگ تجاری آمریکا و چین بیش از پیش حساس می‌شود و اصلا به مذاق هواوی و چینی‌ها خوش نیامده است.

بر اساس مطلبی که رویترز منتشر کرده، دومین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان، دو کارمند خود را جریمه کرده است و ماهانه ۷۰۰ دلار از حقوق آن‌ها کم می‌شود.

در این مطلب همچنین ذکر شده هواوی این توییت را آسیب به برند تلقی کرده و علاوه بر کاهش دستمزد، یک رده شغلی تنزل پیدا کرده‌اند و یکی از کارمندان _مدیر بازاریابی دیجیتال هواوی_ تا یک سال آینده هیچ افزایش حقوقی نخواهد داشت.

این توییت قرار بوده که با کامپیوتر ارسال شود اما طبق گزارش رویترز، VPN کامپیوتر به مشکل خورده و مسئول مربوطه برای پیام تبریک سال نوی میلادی به آیفون و اینترنت سیم کارت روی آورده است. چون توییتر، فیسبوک و بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های دیگر در چین، همانند ایران فیلتر است، و این کارمند مجبور به استفاده از فیلترشکن بوده که در آن زمان روی کامپیوتر وصل نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.