یک خبر تلخ، فروشگاه سیدیا به طور رسمی به پایان کار خود رسید!

سایوریک، توسعه دهنده سیدیا اعلام کرد که فروشگاه سیدیا به پایان کار خود رسیده است. فروشگاه سیدیا از ۷ مارس سال ۲۰۰۹ در دسترس کاربران قرار گرفت و توسعه دهندگان را قادر ساخت محصولات خود را برای دستگاه‌های جیلبریک شده به فروش برسانند. اولین محصولی که در این فروشگاه به فروش رسید Cyntact بود، توییکی که عکس پروفایل مخاطبان را در لیست نمایش می‌داد و یک دلار قیمت داشت.

با توجه به اینکه اپل ویژگی‌های جدیدی به iOS اضافه کرد، روز به روز محبوبیت جیلبریک کاهش یافت. از سوی دیگر جیلبریک iOS و عرضه عمومی آن روز به روز سخت‌تر شد. با وجود کاربران کمی که جیلبریک کرده‌اند نگهداری فروشگاه سید‌یا از درآمد آن پیشی گرفته است. سایوریک نیز برنامه ریزی کرد در پایان سال میلادی به کار این فروشگاه دوست داشتنی پایان دهد اما یک باگی که اخیرا کشف شده است، باعث شد این تصمیم کمی زودتر عملی شود.

این باگ مرتبط به پرداخت‌های PayPal سید‌یا است و تنها درصد بسیار کمی از کاربران را تحت قرار می‌دهد، و فقط کاربرانی که از سورس‌های نامعتبر شخش ثالث استفاده کرده‌اند ممکن است در معرض این خطر قرار گرفته باشند. مسئله‌ای که توسعه دهنده سیدیا از روز اول در رابطه با آن هشدار داده بود.

البته سیدیا همچنان برای مرور و استفاده از سورس‌های شخص ثالث در دسترس خواهد بود اما این تصمیم جی فریمن یا همان سایوریک، یک اثر جدی بر جامعه جیلبریک خواهد گذاشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.