از کنفرانس اکتبر ۲۰۱۹ چه انتظاری داشته باشیم؟

با معرفی سری آیفون ۱۱، اپل واچ و آیپد جدید، شاید بسیاری فکر کنند که اپل دیگر محصول جدیدی را در سال ۲۰۱۹ معرفی نخواهد کرد اما اینگونه نیست. این کمپانی هنوز تعدادی از محصولاتش را رونمایی نکرده که می‌توان از جمله آن به مک بوک پرو ۱۶ اینچی، آیپد پرو جدید و … اشاره کرد.

اپل اغلب در اکتبر یک رویداد رسانه‌ای برگزار می‌کند که معمولا برای معرفی مک و آیپد است. سال گذشته آیپد پرو در این کنفرانس معرفی شد، امسال نیز تفاوتی نخواهد داشت، هر چند این بار تمرکزش فقط روی آیپد نخواهد بود. در ادامه مواردی که اپل ممکن است در کنفرانس اکتبر ۲۰۱۹ معرفی کند را مرور می‌کنیم.

کنفرانس اکتبر ۲۰۱۹ اپل

مک بوک پرو ۱۶ اینچی

اپل در حال حاضر تمامی مک بوک و مک بوک پرو‌های خود را به روزرسانی کرده است. این کمپانی هم اکنون مک بوک پرو ۱۵ اینچی را با پردازنده ۸ هسته‌ای Core i9 به کاربران عرضه می‌کند که یک لپ تاپ قدرتمند به حساب می‌آید. با این حال کوپرتینویی‌ها روی مک بوک پرو ۱۶ اینچی هم کار می‌کنند.

این مک بوک پرو در کنار مک بوک پرو ۱۵ اینچی فعلی فروخته می‌شود. در حالی که اندازه شاسی دستگاه تغییر نکرده، رزولوشن و اندازه صفحه نمایش افزایش یافته است. اپل برای افزایش سایز صفحه نمایش، حاشیه‌های آن را کم کرده است.

انتظار می‌رود این دستگاه دارای پردازنده‌های سریعتر Intel و پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری AMD باشد. احتمالا امکان سفارش رم تا ۶۴ گیگابایت برای این دستگاه فراهم باشد چون اپل این مک بوک پرو را برای کاربران رده بالا تولید می‌کنند. شایعات قیمت پایه این مک بوک پرو را ۳۰۰۰ دلار تخمین زده‌اند.

iMac و iMac Pro

اپل احتمال دارد از iMac و iMac Pro به روز رسانی شده در این کنفرانس رونمایی کند. هر دو iMac مدت نسبتا زیادی است به روز نشده‌اند. اپل می‌تواند از پردازنده‌های جدید اینتل و رم و ظرفیت بیشتر در این مک‌ها استفاده نماید.

آیپد پرو جدید

همچنین اپل در کنفرانس ماه جاری از آیپد پرو جدید رونمایی می‌کند. از آنجایی که سال گذشته آیپد پرو تغییرات عمده‌ای داشت، امسال احتمالا شامل تغییرات رادیکالی نخواهد بود. جدا از قطعات داخلی سریعتر، طبق شایعات آیپد پرو همانند آیفون ۱۱ پرو از دوربین سه گانه بهره می‌برد.

اپل تی‌وی به روز شده

قرار است که اپل تی‌وی+ در ۱۰ آبان شروع به کار کند. پیش از این تاریخ منطقی است که اپل یک اپل تی‌وی با قطعات قدرتمندتر رونمایی کند. شایعات می‌گویند که اپل روی یک اپل تی‌وی با تراشه A12 کار می‌کند.

مک پرو

اپل در کنفرانس سپتامبر، مک پرو ۲۰۱۹ را رونمایی کرد اما توضیحات زیادی در مورد قیمت و مشخات آن نداد. احتمالا در رویداد اکتبر این کمپانی بیشتر از مک پرو جدیدش صحبت کند.

در کنار مک پرو، اپل از صفحه نمایش Pro XDR نیز رونمایی کرد. زمان عرضه این دو محصول در رویداد اکتبر مشخص خواهد شد.

برچسب اپل

بر کسی پنهان نیست که اپل روی یک سیستم ردیابی کار می‌کند. پیش بینی میشد که کوپرتینویی‌ها آن را در کنفرانس آیفون رونمایی کنند.

همانطور که پیش بینی شده بود، آیفون ۱۱ و سری آیفون ۱۱ پرو با باند فوق سریع معرفی شدند اما در زمان معرفی، به آن‌ها اشاره‌ی چندانی نشد. با این حال برچسب اپل دلیل کاملی برای صحبت در مورد این ویژگی خواهد بود. طبق شایعات این پلتفرم اپل دارای قطعات فیزیکی کوچکی هستند که به هر چه که بخواهید متصل می‌شوند و آن شی را قابل ردیابی می‌نمایند.

ایرپاد جدید

از نسخه آزمایشی iOS 13.2 مشخص شد که اپل روی یک ایرپاد با قابلیت حذف نویز کار می‌کند. چندین ماه است که شایعه شده اپل روی ایرپاد جدید کار می‌کند. مینگ-چی کو نیز همین اعتقاد را دارد اما او می‌گوید که بهار سال آینده ایرپاد جدید معرفی خواهد شد.

رویداد اکتبر ۲۰۱۹ چه زمانی برگزار می‌شود؟

سال گذشته این رویداد در ۸ آبان برگزار شد، امسال قرار است در ۸ آبان گزارش مالی سه ماهه اپل نیز اعلام شود. از آنجایی که اپل دوست دارد رویداد خود را در اکتبر و اواخر آن برگزار کند، احتمالا در ۲۸ یا ۲۹ اکتبر یعنی ۶ و ۷ آبان شاهد برپایی آن باشیم.

منبع iPhoneHacks
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.