پورت کارت حافظه SD مک بوک پرو ۲۰۲۱ مشکل دارد

طبق گزارشات، اسلات کارت حافظه SD مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید مشکل دارند. اگرچه بازگشت این پورت یکی از ویژگی‌های خوشایند مک بوک پرو ۲۰۲۱ می‌باشد، اما با مشکلات مختلفی مواجه شده است. برخی از کاربران از سرعت پایین انتقال، عدم دسترسی به فایل‌ها و حتی خرابی کامل شکایت دارند.

به گفته MacRumors، کاربران متعددی با این مشکلات مواجه شده‌اند. برخی این مسئله را به کارت‌های حافظه ارتباط دادند که با اتصال کارت خوان SD اکسترنال مشخص شد مشکل از اسلات کارت حافظه مک بوک پرو ۲۰۲۱ است.

در برخی موارد گزارش شده که چند دقیقه زمان می‌برد تا کاربر بتواند به فایل‌های درون کارت حافظه SD دسترسی پیدا کنند. این مسئله گاها باعث کرش کردن Finder نیز می‌شود. فرمت کردن کارت حافظه نیز برای رفع این مسئله کارساز نبوده است و بسیاری از کاربران آن را تست کرده‌اند.

یک کاربر به طور دقیق مشکل را بررسی کرده و یافته‌های خود را گزرش نموده است:

من کارت‌های زیادی را امتحان کردم و نتوانستم الگویی برای مارک، فضای ذخیره سازی، نوع، فرمت و … پیدا کنم. تنها چیزی که ثابت است این می‌باشد که اگر کارت حافظه‌ای کار کند، همیشه کار می‌کند اما اگر کارتی درست کار نکند، هرگز کار نمی‌کند. فرمت مجدد در هر فرمتی نیز تفاوتی ایجاد نمی‌کند. سندیسک، سونی، سامسونگ، ۱۶GB, 32GB, 64GB, 128GB, 256GB, UHS-I, UHS-II, micro-SD, FAT32, exFAT هیچ تفاوتی ندارد. کارت حافظه‌های من از طریق دانگل بدون مشکل کار می‌کنند.

هنوز هیچ اتفاق نظری روی این مشکل وجود ندارد و حالت‌های مختلفی رخ می‌دهد. با این حال اغلب گزارشات برای مشکلات این چنینی مربوط به کارت‌های حافظه SD قدیمی و ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بوده است.

ظاهرا اپل از این مشکل با خبر می‌باشد و در حال برنامه ریزی برای رفع مشکل در به روزرسانی نرم افزاری آینده است. با این حال اطمینان وجود ندارد که مشکل نرم افزاری باشد. در حال حاضر تنها راه حل مطمئن، استفاده از دانگل‌های موجود در بازار است.

همچنین چندی پیش بسیاری از کاربران مک بوک پرو ۱۶ اینچی مشکلاتی را در مورد شارژ با مگ سیف گزارش کردند.

از طريق MacRumors
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.