مک بوک پرو ۲۰۲۱ ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل ۲۰۱۹ است

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه‌های اینتل دارند. تراشه M1 پرو و M1 مکس به تنهایی باعث می‌شوند که مک بوک پرو جدید ارزش خرید داشته باشد. اما باید در نظر داشته باشید که مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل ۲۰۱۹ است.

این تغییر شاید برای اغلب کاربران جای تعجب داشته باشد. با وجود تراشه اختصاصی اپل درون این مک بوک پرو جدید، این محصول نیازی به سیستم خنک کننده قوی مانند مک‌های دارای تراشه i7/i9 ندارد. با این حال اپل از کارایی بالا تراشه خود در بهبود سایر جهات استفاده کرده است.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ وزنی معادل ۲ کیلوگرم دارد اما مدل ۲۰۲۱ که با تراشه خود اپل همراه است،در نسخه M1 پرو و M1 مکس به ترتیب ۲.۱ و ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد. مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ ضخامتی معادل ۹.۶۸ اینچ دارد در حالی که این عدد در مدل ۲۰۲۱ به ۹.۷۷ اینچ رسیده است.

اپل می‌توانست ظرفیت باتری را در مک بوک پرو ۲۰۲۱ کاهش دهد تا وزن و ضخامت آن کمتر گردد. با این حال تصمیم دیگری گرفت و اطمینان حاصل کرده که عمری باتری لپ تاپ جدیدش در ایده آل‌ترین حالت باشد. مک بوک پرو ۲۰۲۱ می‌تواند تا ۲۱ ساعت به طور مداوم فیلم پخش کند که این برتری باعث می‌شود به راحتی افزایش وزن و ضخامت اندک آن را فراموش کنیم.

جدای از عمر باتری بیشتر، سرعت شارژ مک پرو جدید نیز بیشتر شده است و در عرض ۳۰ دقیقه می‌توان ۵۰ درصد از ظرفیت باتری آن را شارژ نمود. آیا به نظر شما افزایش ضخامت و وزن کار اشتباهی از سوی اپل بوده و بهتر بود که باتری در این میان قربانی می‌شد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.