چگونه سایت‌های مورد علاقه‌مان را در سافاری آیفون، آیپد و مک اضافه کنیم؟

استفاده از بوکمارک‌ها برای سایت‌هایی که زیاد از آن‌ها بازدید می‌کنید و یا بعدا قصد مطلب خاصی را در آن دارید مفید است. اما سافاری یک قابلیت دیگر نیز دارید به عنوان مورد علاقه‌ها _Favorites_ که با یک کلیک یا تپ می‌توانید سایت مورد علاقتان را باز کنید.

سایت‌های مورد علاقه شما هر زمانی که سافاری، تب جدید یا پنجره جدید را باز کنید نمایش داده می‌شوند که البته می‌توانید در تنظیمات سافاری آن را تغییر دهید. اگر با این ویژگی آشنایی ندارید پس بهتر است این آموزش را مطالعه کنید.

اضافه کردن مورد علاقه‌های در آیفون و آیپد

نحوه این کار بسیار آسان است، فقط کافی است که سایت مورد علاقه خورد را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- روی گزینه Share در پایین صفحه بزنید.

۲- از گزینه‌ها Add to Favorites را انتخاب نمایید.

۳- در صفحه بعدی می‌توانید نامی که نمایش داده می‌شود را تغییر دهید و سپس بر روی گزینه Save بزنید.

مرورگر سافاری

مدیریت Favorites در iOS

برای مدیریت سایت‌های مورد علاقه خود به بوکمارک در سافاری (علامت کتاب و سپس انتخاب تب Bookmarks) بروید و Favorites را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Edit بزنید.

از اینجا می‌توانید تغییرات و یا حذف سایت‌های مورد علاقه خود را انجام دهید و یا آن‌ها را به پوشه دیگری انتقال دهید.

اضافه کردن مورد علاقه‌های در مک

برای اضافه کردن یک سایت مورد علاقه در سافاری مک دو راه دارید که هر کدام برای شما راحت‌تر است می‌توانید انجام دهید.

روش اول: نشانگر موس خود را به سمت چپ آدرس بار ببرید تا علامت به علاوه را مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید و نگه دارید و سپس از منوی باز شده Favorites را انتخاب کنید.

روش دوم: بر روی لینک در آدرس بار کلیک کنید و انتخاب را انتخاب نمایید. سپس می‌توانید آن را با کشیدن و رها کردن _drag & drop_ به پوشه Favorites در سایدبار، تولبار Favorites و یا صفحه Favorites به سایت‌های مورد علاقه خود اضافه کنید.

مدیریت Favorites در مک

شما می‌توانید سایت‌های مورد علاقتان را در مک در پوشه Favorites در سایدبار، تولبار Favorites و یا صفحه Favorites مدیریت کنید. با کشیدن آن می‌توانید جابجا کنید، با استفاده از کلیک راست و یا گرفتن کنترل و کلیک روی آن نامش را تغییر دهید، و یا آن را حذف و به پوشه دیگر منتقل کنید.

مرورگر سافاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.