ریکاوری و ریستور iOS به صورت بی‌سیم؛ یافته شده در آخرین نسخه آزمایشی iOS 13.4

اپل به تازگی یک نسخه آزمایشی از iOS 13.4 برای توسعه دهندگان منتشر کرده که دارای یک ویژگی اعلام نشده است. طبق کدهای یافته شده در سومین نسخه آزمایشی iOS 13.4 و iPadOS 13.4، اپل قصد دارد یک ویژگی را در آینده اضافه کند که با آن می‌توان سیستم عامل را به صورت OTA ریکاوری کرد و نیازی به اتصال با سیم به کامپیوتر نیست.

در حال حاضر برای این کار نیاز به استفاده از یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز و یا مک است. برای دستگاه‌هایی همانند اپل واچ و هوم پاد که به کامپیوتر متصل نمی‌شوند، جهت ریستور باید به اپل استورها مراجعه نمایید. شرایطی که برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست.

با این حال طبق بررسی‌های انجام شده توسط ۹to5Mac، اپل روی قابلیتی به نام “OS Recovery” یا «بازیابی سیستم عامل» کار می‌کند که این مشکل را در آینده رفع می‌کند. در حال حاضر جزئیات چندانی از این قابلیت مشخص نشده اما به ادعای منبع گزارش، با این ویژگی می‌توان آیفون، آیپد، اپل واچ و هوم پاد را بدون نیاز به کامپیوتر و یا مراجعه به اپل استور، ریستور کرد.

طبق گزارش این قابلیت در iOS 13.4 در دسترس نیست و فقط مشخص شده که اپل روی آن کار می‌کند.

OS Recovery

بر اساس کدهای یافته شده، می‌توان iOS را بی‌سیم و یا اتصال USB به آیفون و آیپد دیگر، همانند Migration Tool، ریستور کرد.

اپل سال‌ها است که ریکاوری از طریق اینترنت را در macOS دارد، ولی این قابلیت حلقه گم شده در سایر دستگاه‌های اپل بود و به خصوص در دستگاه‌های iOS نیازش حس میشد. از سوی دیگر حضور این قابلیت حاکی از آن است که اپل واقعا به آیفون‌های بدون پورت لایتینگ برای آینده فکر می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.