خبر بد برای اپل؛ فروش آیفون احتمالا در سال آینده کاهش می‌یابد

اینکه تقاضای آیفون XR مطابق انتظار اپل و تحلیلگران نبوده است دیگر بر کسی پوشیده نیست. اما با محوبیت دستگاه‌های قبلی و هچنین برخی نشانه‌ها در زنجیره تامین می‌توان گفت که فروش آیفون به طور کلی کاهش نیافته است.

فروش آیفون XR خوب بوده است ولی پیش بینی‌ها انتظار بیشتری از فروش داشتند. مینگ-چی کو، تحلیلگر نام آشنای اپلی نیز به فروش کم این آیفون اشاره کرده است و برای کاهش فروش این دستگاه نیز در آینده نه چندان دور تحلیلی را ارائه داده است.

کو یکی از معتبرترین و فعالترین تحلیلگران اپلی است اما انتظار می‌رود که به زودی با توجه به خروج از شرکت KGI Securities بر روی شرکت‌های دیگر تمرکز کند.

آخرین تحلیل او درباره اپل یک تصویر شگفت انگیز را به ما تشریح می‌کند، و این مسئله که اپل اخیرا در ارائه گزارش‌های مالی سه ماهه خود تجدید نظر کرده است رو توجیه می‌کند. اپل اخیرا دیگر جزئیات از تعداد فروش آیفون‌های خود ارائه نمی‌دهد.

اگر تحلیل مینگ-چی درست باشد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ که به طور فنی سه ماهه دوم سال مالی اپل می‌باشد، ۳۸ تا ۴۸ میلیون آیفون می‌فروشد.

این فروش بدی برای هیچ تولید کننده گوشی هوشمندی نیست، اما برای اپل شرایط متفاوت است و این کمپانی در مدت زمان مشابه پارسال ۵۰ میلیون دستگاه فروخته است.

کو انتظار ندارد که اپل بیش از ۱۸۸ تا ۱۹۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ فروش داشته باشد، که این رقم در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۲۱۰ میلیون دستگاه بود.

فروش آیفون XR از پیش بینی ۲۵ میلیون دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به ۱۵ میلیون دستگاه رسیده است. در نهایت انتظار نمی‌رود که سود اپل به طور قابل توجهی کاهش یابد اما با توجه به افزایش قیمت آیفون و متوسط قیمت فروش، سرمایه گذاران عصبانی خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.