اپل تسلا را نخرید چون نمی‌توانست ایلان ماسک را اخراج کند!

ما به تازگی معامله قدیمی اپل و تسلا را پوشش دادیم که هرگز به سرانجام نرسید ولی دلیل مشخصی برای نهایی نشدن آن منتشر نشده بود اما حالا مشخص شده این به خاطر یک نفر بوده، ایلان ماسک !

 ایلان ماسک شخصیت بحث برانگیزی دارد که همه وی را به انتقادهای تندش می‌شناسند. او در حال حاضر مدیرعامل و رئیس دو کمپانی بزرگ تسلا و اسپیس ایکس می‌باشد و همچنین بنیانگذار پی پال بوده است. وی یک شخصیت چالشی و از نظر شخصی من، دوست داشتنی دارد. اگر بخواهیم پروژه‌ها و کارهای ایلان ماسک رو بگوییم قطعا در مقاله ما نمی‌‎گنجد.

دلیل اصلی به توافق نرسیدن اپل و تسلا، ایلان ماسک بوده و کریگ ایروین، تحلیلگر شرکت Roth Capital Partners، در این باره گفته:

اپل در معامله مطرح کرده که قصد کنار زدن ایلان ماسک را دارد و این باعث به پایان رسیدن این ماجرا شد.

اپل پس از خرید کمپانی‌ها، مدیریت آن‌ها را به خودشان واگذار نمی‌کند. آن‌ها معمولا به یک برند برای تولیدات اپل (همانند بیتس) تبدیل می‌شوند یا به طور کامل با این کمپانی تریلیون دلاری ادغام می‌گردند.

اپل به طور کلی در مورد خرید تسلا اظهار نظری نکرده و بعید است موضع گیری رسمی در این باره داشته باشد، احتمالا ما در آینده در مصاحبه‌های مدیران این کمپانی بتوانیم اطلاعات بیشتری را در این باره به دست بیاوریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.