اطلاعات جدید منتشر شده از آیفون ۱۱ و iOS 13

اپل چند روز دیگر از iOS 13 رو نمایی می‌کند ولی عرضه نسخه نهایی آن در کنار آیفون ۱۱ در حدود ۳ ماه دیگر رخ می‌دهد، کانال یوتیوب معروف EverythingApplePro، با همکاری Max Weinbach که به خاطر درز اطلاعات این حوزه مشهور است، اطلاعات جدیدی را از آیفون ۲۰۱۹ منتشر کرده‌اند که با هم مرور می‌کنیم.

آیفون ۱۱ : دوربین به روزرسانه شده، تغییراتی فیزیکی و …

آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس همانند آیفون X و آیفون XS از صفحه نمایش اولد بهره می‌برند، سایز صفحه نمایش این دو دستگاه به ترتیب ۵.۸ و ۶.۵ اینچ خواهد بود. در کنار این موارد باید به ناچ بزرگ صفحه نیز که بدون تغییر خواهد ماند اشاره کنیم. با توجه به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، اپل در حال به روزرسانی فیس آیدی است که از زوایای گسترده‌تری نسبت به نسخه فعلی چهره را شناسایی می‌کند. طبق شایعات گذشته این سیستم امنیتی سریعتر نیز عمل خواهد کرد.

بزرگترین تفاوت آیفون ۱۱ با نسل پیشین آن، دوربین دستگاه است. طبق شایعات اپل یک سنسور سوم را به این دستگاه اضافه می‌کند و آیفون ۱۱ از لنز سوپرواید بهره می‌برد. بر اساس اطلاعات منتشر شده جدید، با این لنز آیفون ۲۰۱۹ یک میدان دید ۱۲۰ درجه خواهد داشت. در حال حاضر پرچمدار الجی، V40 ThinQ، میدان دید ۱۰۷ درجه‌ای دارد و این رقم برای گلکسی S10 نیز ۱۲۳ درجه است.

طبق این گزارش اپل بر روی لرزشگیر اپتیکال برای هر سه لنز کار می‌کند که از نظر من بعید است این اتفاق رخ دهد و احتمالا در آیفون ۲۰۲۰ شاهد این ویژگی خواهیم بود. همانطور که در آیفون XS دیدیم، احتمالا فقط دوربین اول و تله فوتو این ویژگی را دارند.

اپل بر روی یک فلش LED بهتر کار می‌کند، این فلش از نظر اندازه فرقی با آیفون‌های نسل فعلی ندارد اما نور بیشتری را تولید می‌کند. همچنین در این گزارش گفته شده که برآمدگی دوربین در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس در مقایسه با نسل قبلی کمتر است.

گفته شده که اپل بر روی یک به روزرسانی بزرگ برای پردازنده سیگنال تصویر (ISP) کار می‌کند که ارتقا چشمگیری را در نتایج تصاویری ایجاد می‌کند و همچنین ویژگی HDR هوشمند بهبود خواهد یافت. Max Weinbach اطلاعات بیشتری را درباره مورد دوم به اشتراک نگذاشت اما گفت که بهتر از هر چیزی است که گوگل، سامسونگ و هواوی قبلا انجام داده‌اند.

اپل از یک پوشش شیشه‌ای مات برای پشت آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس استفاده می‌کند. میزان ماتی به اندازه گوگل پیکسل نیست، اما تغییر به وضوح مشخص خواهد بود. از سایر تغییرات می‌توان به قاب فولاد ضد زنگ با براقی کمتر در رنگ‌ خاکستری و بلندگوی استریو به روزرسانی شده اشاره کرد.

iOS 13 : سیری به روز شده، حالت تیره و …

جدای از پیشرفت‌های سخت افزاری، آیفون ۱۱ با iOS 13 نیز ویژگی‌هایی را به همراه خواهد داشت. اغلب قابلیت‌ها پیش از این مشخص شده‌اند و مفصلا در مطالب دیگر به آن‌ها پرداخته‌ایم اما این گزارش اطلاعات جدیدی را در این باره به ما می‌دهد.

در این گزارش به یک نکته تکراری اشاره شده است، حالت تیره که دیگر باید آن را جزئی از iOS 13 بدانیم. گفته می‌شود که اپل قصد اشاعه این ویژگی به اپلیکیشن‌های شخص ثالث را نیز دارد.

در iOS 13 سیری نیز پیشرفت می‌کند؛ پشتیبانی از دستورهای چند گانه پیشرفته، درک کلی بهتر و پیشرفت‌های جزئی در درک متنی. در نهایت نیز به مدیریت هوشمند رم اشاره شده است که سیستم عامل بر اساس رفتار کاربر آن را مدیریت می‌کند و باعث افزایش سرعت کار با iOS می‌شود. همچنین اپل بسیار بر روی اینکه این سیستم عامل جیلبریک نشود کار کرده است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.