انفجار مک بوک پرو هنگام استفاده عادی

ما اخبار بسیاری را در رابطه با آسیب حاصل از باتری در گجت‌ها شنیده‌ایم که بارزترین نمونه آن گلکسی نوت ۷ است. یک کاربر Reddit ویدیویی را منتشر کرد که یک مک بوک پرو منفجر شده و آتش گرفته است. ویدیو اتفاق حادث شده برای مک بوک ۱۵ اینچی ۲۰۱۵ در بالا قابل مشاهده است.

این کاربر نحوه انفجار و پر شدن خانه از دود و در نهایت فعال شدن آلارم آتش سوزی را توضیح داده است. خوشخبتانه به کسی آسیب نرسیده اما خانه صدماتی دیده است. او ادعا می‌کند که در حال استفاده عادی از مک بوک پرو بوده و هیچ اتفاق غیر عادی برای لپ تاپ قبل از انفجار نیفتاده است.

دیروز بعد از ظهر مک بوک پروی من در حین استفاده عادی منفجر شد. مک روی پاهای من بود، متصل به شارژ، و ناگهان از دو طرف آن دود بیرون آمد. من سریعا آن را روی زمین گذاشتم، دود افزایش یافت و دستگاه آتش گرفت.

وی به فروشگاه اپل محل سکونت خود مراجعه کرده است و آن‌ها به او گفته‌اند که تا ۲۴ ساعت آینده نتیجه را اعلام خواهند کرد. وقتی این کاربر پس از ۲۴ ساعت به اپل استور رفت، آن‌ها گفتند که زمان بیشتری نیاز است و باید ۵ روز دیگر مراجعه کند.

وی گفته که از مکش برای تولید موسیقی استفاده می‌کند و زندگی خود را با آن می‌گذراند و ۵ روز دوری از مک برایش غیر قابل قبول است.

این کاربر همچنین اشاره کرده که ترکپد و صفحه نمایش دستگاه به تازگی تعویض شده‌اند اما این کار توسط اپل استور انجام شده و هیچ شخص ثالثی درگیر نبوده است. تعمیرکاران اپل نیز در هنگام جایگزینی و تعمیرات مهم بسیار خوب عمل می‌کنند و باید دید که آیا سهل انگاری از سوی آن‌ها بوده یا داستان چیز دیگری است.

حوادث این چنینی بسیار نادر هستند اما هر کدام باید تحلیل شوند که تکراری رخ ندهد. چند توصیه زیر را برای اینکه از این حوادث در امان باشید در نظر داشته باشید.

  • لپ تاپ خود را زیر نور مستقیم خورشید یا درون ماشینی که نور خورشید به آن می‌تابد رها نکنید
  • هر گونه برآمدگی و تغییر حالت باتری را جدی بگیرید و آن را با تعمیرکاران مورد اعتماد در میان بگذارید
  • تا جایی که امکان دارد هنگام شارژ از دستگاه استفاده نکنید.
  • قبل از اینکه لپ تاپ خود را در یک کوله قرار دهید آن را خاموش کنید
منبع Reddit
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.